درباره برگزاری کمپ تابستانه خلاق در دانشگاه آزاد اسلامی واحد غرب

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس مرکز تحقیقات اقتصاد خلاق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزاری کمپ تابستانه خلاق در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس، درباره نحوه طراحی و شکل‌گیری ایده کمپ تابستانه خلاق در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: ایده کمپ تابستانه خلاق، با هدف مهارت‌یابی و شناخت استعدادهای دانشجویی در زمینه صنایع خلاق؛ در ابتدا مطرح و پس از برگزاری جلسات متعدد با همکاران و متخصصان این حوزه، سرانجام در تاریخ شنبه ۱۳ شهریورماه در شرایطی آغاز به‌کار کرد که شیوع بیماری کرونا، مشکلات فراوانی را در برگزاری مراحل مختلف کمپ ایجاد کرده بود.

وی در خصوص برنامه‌ها و اهداف موردنظر در ایده کمپ تابستانه خلاق ادامه داد:‌ در برنامه‌ریزی کمپ سعی شد تا مجموعه‌ای از فعالیت‌های و آموزش‌های چندجانبه در راستای کارآفرینی و افزایش خلاقیت دانشجویان در نظر گرفته شود، به عبارتی دیگر از نحوه تفکر و طراحی یک موضوع گرفته تا مدل‌سازی و ساخت نمونه اولیه در برنامه را شامل می‌شود.

عضو هیئت‌علمی دانشکده هنر و معماری و رئیس مرکز تحقیقات اقتصاد خلاق واحد تهران غرب بیان کرد: لازم به توضیح است که مبانی اولیه هوشمندسازی، اینترنت اشیا، تجاری‌سازی و مباحث مربوط به کارآفرینی، در یک رخداد فشرده به‌گونه‌ای طراحی شد تا شرکت‌کنندگان بتوانند به‌صورت حضوری یا مجازی علاوه بر کسب دانش روز و فناوری‌های نوین با جنبه‌های مختلف کار گروهی نیز آشنا شوند.

نقشینه گفت: با رایزنی‌های انجام شده، مرکز تحقیقات اقتصاد خلاق به‌عنوان یکی از حامیان معنوی مسابقه ملی چراغ ۱۴۰۰ که توسط انجمن حرفه‌ای نورپردازی، در انتهای شهریورماه برگزار می‌شود؛ انتخاب شد و به همین خاطر موضوع اصلی کمپ نیز «طراحی با محوریت چراغ» در نظر گرفته شد که نهایتاً از میان آثار ارائه شده به کمپ، پس از بررسی و داوری کمیته منتخب، آثار برتر برای مسابقه معرفی خواهند شد، تا ضمن هدفمند بودن فعالیت‌های دوره، انگیزه بیشتری نیز در شرکت‌کنندگان ایجاد شده و از طرفی نتیجه نهایی کارشان را در یک محیط حرفه‌ای و فرادانشگاهی در معرض ارزیابی قرار دهند.

وی افزود: به شرکت‌کنندگان، گواهی شرکت در دوره به‌صورت دو زبانه به همراه کد رهگیری آنلاین اعطا خواهد شد، که از طریق سایت رسمی مرکز قابل صحت سنجی بوده و امکان مشاهده شرح فعالیت‌های دوره نیز در آن وجود دارد.

رئیس مرکز تحقیقات اقتصاد خلاق واحد تهران غرب در خصوص اعضای تیم برگزارکننده کمپ تابستانه خلاق ادامه داد: گروه اساتید شامل مهدی اسلامی عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گروه برق و مدیر مطالعات آمایشی دفتر گسترش دانشگاه آزاد اسلامی‌، حمیدرضا مقسمی عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب – گروه کامپیوتر، احسان حیدری زادی دکتری معماری و مدیر فب لب مکعب گرد، شادی قادری مؤسس و مدیر طراحی استودیو طراحی دنه دیزاین و استاد دانشگاه رشته طراحی صنعتی و استاد و مشاور طراحی خدمات‌ هستند.

وی بیان کرد: حامیان کمپ شامل انجمن حرفه‌ای روشنایی و نورپردازی ( ILDA)، استودیو طراحی دنه دیزاین، باشگاه پژوهشگران جوان، مرکز تحقیقات صنعت و سلامت و سرای نوآوری تهران غرب است.

نقشینه گفت: امیدوارم با برگزاری رخدادهای مشابه ضمن شناخت و تشویق استعدادهای دانشجویی به‌منظور کسب مهارت‌ها و موفقیت در زمینه صنایع خلاق، بتواند حضور پررنگی در بازارهای حرفه‌ای این زمینه‌ها را داشته باشد.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا