۲۶۹ شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های فناوری زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی در حال فعالیت هستند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گزارشی اعلام کرد: بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در زیست بوم فناوری و نوآوری فعال هستند که هر یک از حوزه‌های فناوری سهمی متفاوت از این رقم دارند، در این میان حوزه‌های فناوری زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی اهمیتی راهبردی برای کشور دارد.

به گزارش کارآفرینی پرس، براساس این گزارش، تولید کودهای غنی شده یکی از محصولات دانش بنیانی است که بازدهی زمین های کشاورزی را بالا می برد،  پس رفع مشکلات و چالش های شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی می تواند ورود فناوری های جدید به این حوزه را سرعت دهد، توسعه محصولات دانش‌بنیان در این حوزه اثرگذار در تامین امنیت غذایی است.

طبق این گزارش، مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری با ارایه ۱۱۰ خدمت از آنها حمایت می‌کند تا محصول فناورانه خود را با سرعت آماده ورود به بازار کنند، این برنامه حمایتی با توانمند کردن شرکت‌ها،  توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان، ارایه خدمات تخصصی بستری را فراهم کرده است تا اهداف اقتصاد مبتنی بر دانش و اقتصاد مقاومتی محقق شود.

در این گزارش تاکید شده است: معافیت مالیاتی، معافیت از حقوق گمرکی، معافیت از پرداخت حق بیمه قراردادها، امریه نظام وظیفه در شرکت های دانش بنیان، استقرار در کاربری مسکونی ویژه، استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی و خدمات مشاوره تنها بخش کوچکی از این حمایت ها است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا