آکادمی انجمن توسعه کارآفرینی رفسنجان آغاز به کار کرد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

آکادمی کارآفرینی انجمن توسعه کارآفرینی شهرستان رفسنجان با هدف حمایت از جوانان مستعد کارآفرینی از امروز به‌طور رسمی آغاز به‌کار کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از فارس، آکادمی کارآفرینی انجمن توسعه کارآفرینی شهرستان رفسنجان با هدف آموزش و پرورش جوانان مستعد کارآفرینی عصر امروز با حضور مسؤولانی از استان و شهرستان رفسنجان و جمعی از کارآفرینان در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان رسما آغاز به‌کار کرد.

رضا اسماعیلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در این مراسم با قدردانی از روابط‌عمومی شرکت مس سرچشمه رفسنجان اظهار کرد: شبکه بی‌نظیری متشکل از افرادی که چندین سال در صنعت، خدمات و کشاورزی کشور تلاش کردند و انسان‌های مؤثری در این شبکه پای کار هستند، تشکیل شده که برای آینده باید از این شبکه استفاده شود و باید قدردان آن باشیم.

وی بیان کرد: پنج سال به‌دنبال این ایده بودیم که از آن حمایت کنیم، با ورود به این دوره آکادمی می‌توان دیدگاه متفاوتی ایجاد کند و برای اشتغال و تولید مفید و مؤثر باشد، همه کسانی که در انجمن کارآفرینی هستند به‌دلیل عشق و علاقه، این انجمن را راه‌اندازی کردند که به جوانان شهر کمک کنند.

 مجید فصیحی‌هرندی فرماندار رفسنجان هم اظهار کرد: امیدوارم آکادمی انجمن کارآفرینی گام مؤثری در جهت فعالیت گسترده‌تر در جهت ایجاد اشتغال پایدار بردارد؛ آمارهایی که در خصوص اشتغال عنوان می‌شود معمولا مربوط به اشتغال پایدارنیستند، اشتغالی مطلوب است که پایدار باشد و بر اساس آن فرد شاغل برای زندگی و آینده خود برنامه‌ریزی کند.

وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد اشتغال پایدار نیازمند ایجاد بنگاه‌ها، کارگاه‌ها و کارخانه‌هایی با توانمندی بالا هستیم که قابلیت تولید محصولات مورد نیاز روزمره مردم و کارخانه‌ها را داشته باشند و محصولاتی که پایداری تولید آن در طول سال‌ها تضمین باشد.

فرماندار رفسنجان افزود: باید به سمت ایجاد فضایی برویم که چه در بحث خدمات و محصولات دیگر، نیازمندی‌های پایدار مردم را مبتنی بر توانمندی‌های منطقه‌ای تأمین کنیم و از لحاظ کیفیت با محصولات مشابه داخلی یا خارجی قابل رقابت باشند.

وی بیان کرد: برای اینکه به این منظور برسیم نیازمند کارآفرینانی هستیم که با دانش و مهارت بالایی بتوانند وارد این عرصه شوند که هم در ایجاد فضای کسب و کار، شناخت نیازها و ظرفیت‌ها و آن‌چه می‌تواند به فضای کسب و کار کمک کند هم در اداره زیرمجموعه‌های خود موفق شود و نیروی کاری که به‌کار گمارده می‌شود از توانمندی قابل قبولی برخوردار باشد.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان هم اظهار داشت: کارآفرینی و ایجاد اشتغال یک موهبت و لطف خداوند در آموزه‌های دینی ماست؛ چون در حقیقت کارآفرینی و اشتغال فراهم‌کردن یک زندگی باشرافت و سعادتمندانه برای دیگران است، همچنین کارآفرینی دارای برکات فراوان اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی‌ست، جامعه‌ای که افراد آن جامعه دارای شغل هستند امنیتی پایداری دارد و لغزش‌های فرهنگی به مراتب کمتر و مسائل اقتصادی جامعه پایدار و خانواده‌ها از اقتصاد ثابتی برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: کسی که در جامعه اشتغال ایجاد می‌کند موجبات یک زندگی سعادتمندانه و باشرافت را برای دیگران فراهم می‌کند. عده‌ای که با کسب روزی حلال ارتزاق می‌کنند در بین اعضای خانواده خود و پیش نفس خودشان احساس سربلندی و آبرومندی می‌کنند.

روح‌الله ابولهادی مدیر روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان هم در این مراسم اظهار کرد: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و به‌طور کلی شرکت ملی صنایع مس ایران از اوایل راه اندازی توجه خاص و ویژه به مسؤولیت‌های اجتماعی خود داشته و اتفاقاتی که در این هشت سال به‌تدریج شکل گرفت با توجه به شرایط خاصی که احساس شد، حمایت از فعالیت‌های فرهنگی هنری بود و شعار «مس حامی فرهنگ و هنر» را مطرح کرد و به‌طور جد و با حمایت همه مدیران ارشد این موضوع را ادامه دادیم.

وی با اشاره به اینکه در آزمون کرونا موفق بودیم و شعار دیگری به‌عنوان «در بحران‌ها همراه شمائیم» را مطرح کردیم و فکر می‌کنم در این زمینه موفق بودیم.

ابولهادی خاطرنشان کرد: با توجه به مفهوم فرهنگی که ما داریم و ریشه در تمدن و فرهنگ دینی و ملی ما دارد، جلو رفتیم . همیشه مدیران ارشد مس سرچشمه رفسنجان با مفهوم شکرگذاری یک کار خیر انجام می‌دهیم که یکی از اتفاقات خیلی خوبی که افتاد حضور در کنار این انجمن بود که احساس کردیم ایده‌های خوب این افراد را حمایت کنیم که نوعی شکرگذاری مجموعه مس است.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
فارس
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا