۵ رویداد کارآفرینی برای دانشجویان زیرپوشش امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان گفت: پنج رویداد کارآفرینی از ۱۴ شهریور تا یکم مهر در مناطق مختلف استان با همکاری پارک علم و فناوری برای ۹۰۰ نفر از دانشجویان تحت حمایت این کمیته برگزار می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، سیدمهدی عبادی روز دوشنبه اظهارداشت: این دوره‌ها با هدف اصلاح باورها و تغییر رویکرد دانشجویان تحت حمایت امداد از الگوی اشتغال کارمندی به الگوی اشتغال کارآفرینی و آشناسازی گروه هدف با فضای کارآفرینی، دانش بنیان و ایجاد شرکت‌های نوپا و آموزش مهارت‌های شناخت نیازهای جامعه، ایده‌پردازی، تیم‌سازی و خلاقیت در عرصه کسب‌وکار برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از فضاهایی که می‌تواند جوانان ما را به سمت کارهای دقیق‌تر و جامع‌تر سوق دهد مجموعه پارک علم و فناوری است و این عزیزان اگر شکل کسب‌وکار را آموزش ببینند قطعا می‌توانند از شیوه‌های نوین کارآفرینی استفاده کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان گفت: تعداد ۹۰۰ نفر از دانشجویان و دانش آموختگان زیرپوشش امداد این دوره‌ها را فرامی‌گیرند و بعد از آن وارد کار عملیاتی می‌شویم در این گذر به رشته‌هایی که پارک علم و فناوری هم حمایت می‌کند سرمایه کار اعطا خواهد شد.

وی تصریح کرد:  پارسال حدود ۲۱۲ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی با معرفی به بانک‌های عامل پرداخت و امسال نیز  ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار گذاشته شده است.

عبادی افزود: ترجیح ما این است که بجای وام‌ دادن برای مشاغلی که نتوان آینده‌ای برای آن تعریف کرد، وام‌هایی پرداخت کنیم که مطمئن باشیم با شرایط فعلی و روز جامعه یک کار علمی و کارشناس انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: امید است از آن فضای سنتی وام دادن و کارهایی در حد کوچک خارج شویم و امداد به سمتی برود که از سیستم‌های دانش‌بنیان استفاده کند و فرزندان امداد هم در این سیستم قرار گیرند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا