میزبانی صندوق نوآوری از ۱۹۰ استارت‌آپ‌ در رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این صندوق در ۲۸ رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی میزبان بیش از ۱۹۰ استارت‌آپ‌ بوده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، مصطفی بغدادی روز- دوشنبه- در بیست و نهمین رویداد آنلاین دوشنبه های استارت‌آپی با موضوع پسماند و محیط زیست که در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، افزود: مجموعه رویدادهای دوشنبه‌های استارت‌آپی با هدف به هم رسانی استارت‌آپ‌ها و کمک به اکوسیستم نوآوری و  فناوری کشور برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: صندوق نوآوری وشکوفایی ریاست جمهوری به واسطه قانون حمایت ازشرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان  ایجاد شده است و اساسنامه و قوانین صندوق در اوایل دهه ۹۰ تصویب شد و از همان زمان فعالیت خود را شروع کرد.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: به طور ویژه در دوره سوم هیات عامل صندوق عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی به صورت محسوسی تغییر و سعی کرده است تنوعی در ارایه ابزارها وخدماتی که به فعالان حوزه نوآوری  و فناوری و شرکت های دانش بنیان دارد ایجاد کند.

بغدادی ادامه داد: این صندوق تا به امروزبیش از ۷۰ نوع خدمات ارایه کرده است که مخاطبان آن بیشتر شرکت های دانش‌بنیان هستند اما تلاش ما همواره بر این بوده  که به تمام فناوران و تمام فعالان اکوسیستم نوآوری کشور که استارتاپ ها نیز بخش قابل توجه از آن را تشکیل می دهند هم بتوانیم خدماتی را ارایه کنیم.

وی تصریح کرد: باوجود اینکه در اسناد بالادستی صندوق نوآوری به ارایه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان محدود شده است، سعی کردیم با روش های غیرمستقیم از قبیل هم سرمایه گذاری با عاملان سرمایه گذاری یا همکاری با شتابدهنده های دانش بنیان سایر فعالان اکوسیستم را نیز تحت پوشش قرار دهیم و خدمات صندوق را نیز به آنها هم ارایه دهیم.

 مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: دوشنبه های استارت‌آپی با همین نگاه ایجاد شد با قصد اینکه به سراغ مجموعه ها و استارت‌آپ‌هایی که فرآیند شتابدهی را گذرانده اند و محصول اولیه توسعه پیدا کرده اند و نیاز به جذب سرمایه دارند برای تسریع کسب و کار خود دارند، تا به امروز میزبان بیش از ۱۹۰ استارتاپ در ۲۸ رویداد گذشته بودیم.

بغدادی یادآور شد: تلاش کردیم در تامین مالی این شرکت ها به واسطه کارگزاران مختلفی کمک کنیم، تا به امروز توانسته ایم نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان جذب سرمایه برای ۱۶ استارتاپی که در رویدادهای گذشته حضور داشتند، داشته باشیم و نزدیک ۲۹ میلیارد تومان جذب سرمایه نیز برای ۱۴ استارت‌آپ‌ دیگر در حال مذاکره است.

وی همچنین اظهار داشت: در این مدت بیش از  ۳۶۰ جلسه B&B برای استارتاپ های رویدادهای دوشنبه‌ها با سرمایه گذاران برگزار شده است و برخی از این ها موفق به جذب سرمایه شده ا ند.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: امروز نیز در بیست و نهمین رویداد میزبان ۱۴ استارتاپ حوزه پسماند و محیط زیست هستیم، امیدوارم این فرصت زمینه جذب سرمایه را فراهم کند و اگر سرمایه گذاری در این حوزه علاقه مند به همکاری با هر کدام از استارت‌آپ‌ها بود صندوق از طریق ابزار هم سرمایه گذاری همراه خواهند بود و تا ۸۰ درصد سرمایه مورد نیاز از این طریق تامین می شود.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا