شرکت‌های خلاق ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مالی اخذ کردند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی صنایع خلاق تاکنون ۱۴۰ میلیارد ریال به شرکت‌های خلاق تسهیلات ارائه داده و آنها را در مسیر توسعه محصول و بازار یاری کرده است، همچنین ۶ ضمانت‌نامه برای گسترش بازار محصولات صادر شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس، شرکت‌های خلاق و صنایع فرهنگی چند سالی است که در زیست بوم نوآوری و کارآفرینی کشور ظهور کرده‌اند و به سرعت در حال رشد هستند. به گونه ای که اکنون بیش از یک هزار و ۴۰۰ شرکت خلاق در کشور فعالیت می‌کنند تا در عرصه اقتصاد، صنعت و فرهنگ پیوندی خلاقانه ایجاد کنند. با فعالیت این شرکت‌ها بازار فرهنگ و هنر که بر مبنای خلاقیت اصیل و بومی استوار است، در کشورمان در حال رونق است.

شرکت‌های خلاق ظرفیت بالایی در ایجاد و رونق اشتغال دارند. اما حمایت از این کسب و کارها برای توسعه فعالیت ها موضوع مهمی است. در این راستا در اواخر سال ۱۳۹۹، صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی صنایع خلاق راه اندازی شده است. خدماتی همچون سرمایه گذاری خطر پذیر، تامین مالی، توسعه کسب و کار، صدور ضمانتنامه، خدمات مالی و شبکه و بازارسازی توسط این صندوق به شرکت های خلاق‌ ارائه می‌شود.

۱۰ حوزه همچون کسب و کار دیجیتال و فضای مجازی، فضای یادگیری و آموزش، توسعه دهندگان پلتفرم های نشر و توزیع، صنایع دیداری و شنیداری، چاپ و نشر، گردشگری، صنایع دستی، میراث فرهنگی، هنرهای تجسمی و نمایشی، بازی اسباب بازی و سرگرمی، مد و پوشاک و طراحی تحت پوشش برای دریافت حمایت از صندوق هستند.

تا کنون نیز تعداد ۴۸ فقره تسهیلات توسط صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق به شرکت های فعال این حوزه تعلق گرفته است تا محصول خود را توسعه دهند و وارد بازار کنند. حجم تسهیلات مالی اعطایی صندوق تاکنون ۱۴۰ میلیارد ریال بوده است. صندوق همچنین در یک فقره سرمایه گذاری مبلغ ۵ میلیارد ریال در حوزه صنایع خلاق سرمایه گذاری کرده است.

صدور ضمانتنامه برای شرکت های خلاق برای ارائه به طرف های تجاری از دیگر خدمات صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق است و تاکنون ۶ فقره ضمانتنامه به جمع ارزش بیش از  ۲۳ میلیارد ریال ضمانتنامه برای شرکت در مناقصه و پیش پرداخت صادر شده است.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، شرکت های خلاق هم پا و هم توان با دانش بنیان ها برای رهایی از اقتصاد نفتی و ایجاد اقتصادی خلاق و پویا در تلاش هستند. آنها در همین بحران شیوع کرونا نیز توانمندی خود را نمایش دادند و با محصولات خود فضا را برای فعالیت های گوناگون مانند آموزش از راه دور آماده کردند.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا