باید همکاری دانشگاه آزاداسلامی و جامعه‌المصطفی در حوزه مهارت آموزی فعال شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: باید فرصت همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و جامعه‌المصطفی در حوزه مهارت‌آموزی فعال شود تا آموزش‌های کوتاه‌مدت به آموزش‌های کوتاه‌مدت مهارتی توسعه یابد.

به گزارش پایگاه خبری کارآفرینی پرس، حجت‌الاسلام حسن خیری در جلسه هم‌اندیشی با حجت‌الاسلام سیدحمید جزایری معاون آموزشی و حجت‌الاسلام محسن قنبری معاون امور بین‌الملل جامعه‌المصطفی که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی قم می‌تواند امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی خود را در اختیار جامعه‌المصطفی قرار دهد؛ بنابراین برای اجرایی کردن تفاهم‌نامه لازم است دبیرخانه‌ای به‌منظور عملیاتی شدن آن راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه آنچه در دانشگاه آزاد اسلامی قم مطرح می‌شود، می‌تواند برای کشور جنبه اجرایی داشته باشد، افزود: آموزش‌های مهارتی در قالب رشته‌های آکادمیک و رشته‌های مهارت‌آموزی در دانشگاه آزاد اسلامی قم فعال شده است که می‌توانند دانشجویان جامعه‌المصطفی و خانواده‌های آنان از این ظرفیت استفاده کنند.

این مسئول بیان کرد: خانواده‌های طلاب جامعه‌المصطفی می‌توانند با استفاده از همه امکانات موجود در دانشگاه آزاد اسلامی قم اعم از کارگاهی و آزمایشگاهی، مهارت فنی لازم را به دست آورند؛ بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی باید برای خانواده‌های دانشجویان این جامعه برنامه علمی داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم افزود: باید فرصت همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و جامعه‌المصطفی در حوزه مهارت‌آموزی فعال شود تا آموزش‌های کوتاه‌مدت جامعه‌المصطفی به آموزش‌های کوتاه‌مدت مهارتی توسعه یابد؛ زیرا فراگیری دوره‌های همزمان با تحصیل می‌تواند برای دانشجویان جامعه‌المصطفی و خانواده‌های آنان فراهم شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این دانشگاه می‌تواند در حوزه آموزش‌های مهارتی با جامعه‌المصطفی همکاری‌های مؤثری داشته باشد؛ بنابراین امکان بهره‌مندی خانواده‌های طلاب جامعه‌المصطفی از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی قم در زمینه‌های تحصیلات دانشگاهی و نیز مهارت‌آموزی با رویکرد کارآفرینی فراهم است.

خیری با بیان اینکه طرح تعاون می‌تواند در جامعه‌المصطفی نیز توسط دانشگاه آزاد اسلامی اجرایی شود، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی قم می‌تواند در حوزه نشریات مشترک علمی چندزبانه با جامعه‌المصطفی همکاری و تعامل داشته باشد.

وی با تأکید بر یکی از مشکلات موجود میان طلاب جامعه‌المصطفی گفت: یکی از این مشکلات این است که تعامل آنان با مراکز ایرانی اندک است؛ بنابراین با همکلاسی شدن دانشجویان جامعه المصطفی و دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند کمک کند تا هویت انقلابی و اسلامی ایجاد شده ماندگار بماند.

شکل‌گیری مرکز تحقیقاتی در حوزه خانواده در دانشگاه آزاد اسلامی در قم

غلامرضا نجفی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قم نیز اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی قم در حوزه چاپ مجلات و پایان‌نامه‌ها، رشته‌های پرمتقاضی و برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی می‌تواند همکاری‌های مؤثری با جامعه‌المصطفی داشته باشد.

وی افزود: در حوزه پژوهش و فناوری، گروه‌های پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی قم با محور گردشگری علمی و تولید محصولات فرهنگی اجتماعی تشکیل شده و از طرفی مرکز تحقیقاتی در حوزه خانواده در دانشگاه آزاد اسلامی در قم در حال شکل‌گیری است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی قم با راه‌اندازی خانه خلاق توانسته است در حوزه تولید محتوا و گردشگری فعالیت‌های مؤثری را تعریف کند و می‌تواند در برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی جلسات مشترک مؤثری با جامعه‌المصطفی داشته باشد.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا