ساماندهی تولیدات کارآفرینی کانون‌های مساجد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

شکل گیری جریان کارآفرینی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد عامل خلاقیت در جذب نسل جوان جامعه به این مراکز فرهنگی و هنری می شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از شبستان، خلاقیت و نوآوری در کارکردهای مساجد و زمینه سازی برای جذب نسل جوان متناسب با علاقه مندی ها و شرایط مساجد یک ضرورت است که زمینه ساز حضور افراد خواهد شد.

مسجد در اسلام محلی برای اجتماع و فعالیت های متنوع فرهنگی و هنری است و اعمال عبادی نیز در این حضور مردمی انجام می شود و مساجد قابلیت زیادی در حوزه های مختلف دارند اما با مرور زمان برخی از این کارکردها از بین رفته و یا به روز رسانی نشده است.

توجه به مساجد فقط برای اعمال عبادی نوعی نگرش غلط است بلکه باید این فرصت هم ایجاد تا علاوه بر فعالیت دینی، زمینه حل اختلاف، کمک به مردم و رشد همه جانبه جامعه نیز فراهم شود.

تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد از جمله اقدامات اساسی برای احیا کارکرد این نهاد دینی بوده که البته باید ظرفیت های آن نیز تقویت و متناسب با نیاز روز خدمات ارائه شود.

فعالیت در حوزه کارآفرینی، ارائه خدمات خلاق و ارائه سرفصل های آموزشی دینی و اعتقادی متناسب با سوالات و نیازهای جوانان ضرورت دارد که مدیران این تشکل های دینی باید بیشتر به آن توجه کنند.

شکل گیری جریان کارآفرینی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد عامل خلاقیت در جذب نسل جوان جامعه به این مراکز فرهنگی و هنری می شود که بر طبق حرکت فهما این موضوع تقویت شده و کانون توانمندی خود را عرضه می کنند.

*آموزش گام اول و پایه ای کارآفرینی

آموزش جوانان و نوجوانان با موضوع کارآفرینی اقدام پایه ای و اساسی است که توسط کانون های مساجد به صورت حضوری و غیرحضوری صورت گرفت و همین اقدامی اساسی در شکل گیری جریان کارآفرینی بوده است.

این مقوله تنها بر پیکره کانون های فرهنگی و هنری مساجد اثر ندارد بلکه بر حوزه های دیگر مثل اشتغال نیز اثر می گذارد و چه حرکت موثری که جوانان از مسجد برای اشتغال خود اقدام کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان درباره آموزش بچه های مسجد گفت: 785 نفر از اعضای کانون ها در دوره آموزشی آشنایی با کارآفرینی از استان اصفهان شرکت کردند.

حجت الاسلام «محمدرضا نیستانی» اضافه کرد: علاوه بر این دوره های مجازی برخی از کانون ها از این دوره های آموزشی برای اعضای خود برگزار می کنند.

مجید باقری، یکی از اعضای کانون های مساجد که در این دوره ها شرکت کرده بوده، گفت: از این برنامه ها رضایت دارم و توانست در زندگی تغییر نگرش ایجاد کند و مسیر تحصیل و زندگی را جهت دهی کند.

*ساماندهی تولیدات کارآفرینی کانون های مساجد

تولیدات کارآفرینی کانون های مساجد در سامانه بچه های مسجد ثبت شده که این فرصتی شده تا طرح های خلاقانه ثبت شود اما آنچه مهم است هدایت و راهبری آن برای ایده دهی به دیگران است و اشتراک با همدیگر باشد.

حجت الاسلام نیستانی خاطرنشان کرد: سال گذشته 97 کسب و کار نوین در بین کانون های مساجد استان اصفهان ثبت شده که امیدواریم امسال این رقابت و هم فکری افزایش یابد.

*تسهیلات بانکی حلقه مفقود فعالیت کارآفرینی کانون های مساجد

در این میان که گفتمان کارآفرینی، آموزش و جریان سازی برای کارآفرینی صورت گرفته، حمایت از این فعالیت های برای تحقق یک برنامه منسجم و هدفمند ضرورت دارد که اختصاص تسهیلات بانکی، ارائه مجوز و تسهیل شرایط کار با اختصاص مکان مورد انتظار است.

تسهیلات بانکی حلقه مفقود فعالیت کارآفرینی کانون های مساجد که با تحقق و انجام این مهم زمینه برای رشد و پیشرفت افراد و تجاری سازی طرح پیشنهادی آن ها فراهم می شود.

این اتفاق در خودکفایی اعضای کانون های مساجد و حتی درآمدسازی برای این نهاد موثر و شرایط خوبی را فراهم می کند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
شبستان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا