راه‌اندازی نهضت کارآفرینی در مساجد هرمزگان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از راه اندازی نهضت کارآفرینی در مساجد این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کارآفرینی پرس به نقل از تسنیم، مسجد یکی از اماکن مهم و مقدس در جهان اسلام است که نخستین آن تحت عنوان مسجد قبا توسط نبی مکرم اسلام(ص) ساخته شد؛ این مکان مقدس احکام و آداب منحصر به خود را دارد اما بر خلاف اماکن مذهبی سایر ادیان فقط منحصر به عبادتگاه نمی‌شود بلکه از بدو اسلام مسجد بعنوان مرکز حکومت اسلامی، محل رجوع و رفع نیاز مردم، محل پاسخگویی به سوالات و رفع شبهات، محل علم آموزی، محل عبادت، محل داوری بین مردم، محل تجمیع نیروها برای دفاع از اسلام و محل پشتیبانی از جبهه‌ها استفاده شده است.

در واقع مساجد بعنوان خانه خدا بر روی زمین و یا خانه‌هایی که در آن حق و عدالت صدا زده می‌شد محلی بوده است که در برهه از تاریخ مهم ترین سنگر برای از بین بردن نیازها و نارسائی‌ها یا اهداف بالا بوده است.

انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نیز مبدا شکل گیری اش از مساجد ایجاد شد و همین امر موجب شد که این انقلاب بتواند به همه گیری و فراگیری و پس از آن به پیروزی برسد.

یکی از آسیب‌هایی که امروزه ایران اسلامی بعد از 4 دهه گذشتن از عمر انقلاب اسلامی شاهد آن است فاصله افتادن بین مردم و مسجد است البته در این دو سالی که کرونا تمام ارتباطات را محدود کرد شاهد احیای نقش مسجد در امور حیات مردم بود و در قالب رزمایش کمک‌های مومنانه این بار پای مساجد به سفره مردم باز شد و باری دیگر مساجد توانستند منشا مهمی برای تحولات مثبت در جامعه شوند.

امروزه یکی از مسائل مهمی که جامعه را درگیر خود کرده است مشکل اشتغال است و در حالی که دولت تدبیر و امید بایستی سالیانه یک میلیون شغل ایجاد می‌کرد؛ نتوانست به این مهم عمل کند و نتیجه ناتوانی دولت موجب شد که بسیاری از جوانان نتوانند به سمت اشتغال حرکت کنند.

برای همین در این ایام که فصل جدیدی خدمت برای مردم پیش روی دولت مردان وجود دارد لازم است از تمام ظرفیت‌ها برای رسیدن به این مهم استفاده شود.

قطعا ایجاد سالیانه یک میلیون شغل در کشور کار آسانی نیست و برای دست یافتن به این امر باید تمام ظرفیت‌ها در کنار هم قرار گیرند.

یکی از ظرفیت‌هایی که می تواند به یک موتور پیشران در جهت ایجاد اشتغال تبدیل شود ظرفیت عظیم مساجد است که در تمام محلات و روستاها وجود دارند و پای کار آمدن آن‌ها می‌تواند به پایگاهی بی بدیل برای شکست دشمن بیکاری باشد برای همین امر به سراغ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان رفتیم تا نظر او را نیز جویا شویم.

هادی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس اظهارداشت: مساجد از ظرفیت بسیار خوبی برای ارتباط با لایه‌های مردم برخوردار است و همین امر موجب می‌شود که حضور مسجد در بین مردم ملموس تر باشد و یا اینکه مردم دسترسی راحت‌تری به این مکان داشته باشند از این رو لازم است که از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم. 

وی افزود: یکی از وظایف ذاتی مسجد راهبری و هدایت‌گری است که عمدتا در راستای رساندن مردم به سعادت اخروی انجام می‌شود اما مساجد می‌توانند نهادی باشند که مانند بسیاری از عرصه‌ها هدایت گر امور مادی مردم نیز باشند و حتی در بحث اشتغال مردم نیز نقش آفرینی کند. 

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
تسنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا