معرفی ۱۰ شغل پر درآمد برای فارغ التحصیلان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

در این مطلب مشاغل پردرآمد برای تازه فارغ التحصیلان را به شما معرفی می‌کنیم.

به گزارش کارآفرینی پرس، شغل‌های پر درآمد زیادی وجود دارد، اما آیا یک فرد تازه فارغ التحصیل می‌تواند درآمد زیادی به دست آورد و در این شغل‌های پردرآمد مشغول به کار شود. تصور عموم مردم این است، که افرادی که به تازگی دوره دانشگاه را پشت سر می‌گذارند به راحتی نمی‌توانند کسب درآمد کنند و پولدار شدن برای آن‌ها غیر ممکن است.

1. تولید محتوا

تولید محتوا یکی از فرصت های شغلی برای دانشجویان است که به شما این فرصت را می‌دهد که در حین تحصیل یک منبع کسب درآمد محدود داشته باشید، اما پس از فارغ التحصیلی می‌توانید از آن یک شغل پردرآمد بسازید. اینترنت امروز بخش مهمی از زندگی همه ما شده و تقریبا برای انجام هر کاری به آن سر می‌زنیم. به همین دلیل، تقریبا در همه رشته‌ها به تولید محتوای تخصصی نیاز داریم. تعداد متخصصانی که به کار تولید محتوا مسلط باشند، بسیار کم است و شما می‌توانید با یادگیری اصول نگارش و فوت و فن تولید محتوا به یک کارشناس خبره با درآمد بالا تبدیل شوید. با تولید محتوای تخصصی در رشته خودتان حتی می‌توانید به یک بلاگر یا اینفلوئنسر تخصصی تبدیل شوید و درآمد خود را چند برابر کنید.

فرق یک متخصص با سایر افراد در این است که محتوای تولید شده توسط شما می‌تواند ارزش علمی و فنی داشته باشد و کارفرمایان حاضر هستند برای یک محتوای ارزشمند هزینه بیشتری بپردازند.

امروزه تولید محتوا یکی از مشاغل پردرآمد دنیا است که شما بدون نیاز به سابقه کاری طولانی می‌توانید پس از فارغ التحصیلی، به درآمد بالا دست پیدا کنید.

2. آموزش آنلاین

اگر در طی دوران تحصیل برای یادگیری مباحث وقت گذاشته باشید، آموزش آنلاین می‌تواند به یک منبع کسب درآمد خوب برای شما تبدیل شود. این روزها زیرساخت‌های فنی بسیار خوبی فراهم شده که به کمک آن همه می‌توانند مدرس شوند. اگر دوره‌های کاربردی و باکیفیت تولید کنید، کسب درآمد زیاد چندان دور از ذهن نخواهد بود.

برای تولید محتوای ارزشمند وقت بگذارید و دوره‌های تخصصی خود را با کیفیت مناسب تولید کنید. پس از آن، بدون دغدغه و مشکل یک منبع کسب درآمد ثابت خواهید داشت.

3. بازاریابی آنلاین

راه اندازی کسب‌وکار آنلاین این روزها به بودجه زیادی نیاز ندارد. شما با ایجاد یک صفحه در شبکه‌های اجتماعی هم، می‌توانید کسب درآمد کنید. این حرفه از جمله مشاغلی که به مدرک تحصیلی نیاز ندارند به شمار می‌آید. اگر به عنوان یک فردی که تازه فارغ التحصیل شده محصولات و خدمات مرتبط با رشته خود را به فروش برسانید که نسبت به آن شناخت کافی دارید، احتمال اینکه سریع‌تر به موفقیت دست پیدا کنید افزایش پیدا می‌کند. اگر بتوانید یک سایت یا فروشگاه آنلاین تخصصی راه اندازی کنید که مدیریت آن دست خودتان است، به کمک بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ هدفمند خیلی زود می‌توانید به درآمدزایی دست پیدا کنید و اگر هدفمند و آگاهانه گام بردارید، رسیدن به درآمد بالا هم کار دشواری نخواهد بود. بازاریابی آنلاین یک تخصص است که با شرکت در دوره‌های آموزشی مناسب، کارآموزی و تمرین می‌توانید در آن متخصص شوید.

4. برنامه نویسی

زبان‌های برنامه نویسی بسیار متنوع هستند و افرادی که از آن‌ها استفاده می‌کنند هم بسیار زیاد است. اگر به یک زبان برنامه نویسی پرکاربرد تسلط پیدا کنید، به راحتی می‌توانید درآمد بالایی کسب کنید. این رشته بازار کار بسیار خوبی دارد و بسیاری از کسب‌وکارها حاضر هستند به متخصصان این رشته دستمزد خوبی پرداخت کنند. برای برنامه نویسان به صورت تمام وقت و دورکار موقعیت‌های شغلی متعددی وجود دارد و یک برنامه نویس خوب هیچ‌گاه بیکار نخواهد بود. این شغل به مطالعه روزانه مداوم و به‌روز بودن نیاز دارد.

5. متخصص روابط عمومی

استخدام به عنوان متخصص روابط عمومی برای یک تازه کار چندان هم دور از ذهن نیست. این موقعیت شغلی به افرادی نیاز دارد که در حوزه کاری شرکت اطلاعات مناسبی داشته باشند و بتوانند با کارکنان، مشتریان و کلیه ذینفعان مجموعه ارتباط خوبی را برقرار کنند.

هدف این کار جذب حداکثری مشتری است که با کمی خلاقیت و مطالعه امکان پذیر است. بسیاری تصور می‌کنند که برای استخدام در این موقعیت شغلی باید تجربه زیادی داشت اما برخی از مجموعه‌ها باور دارند که نیروهای پرانگیزه و جوان در این موقعیت شغلی موفق‌تر عمل می‌کنند. اگر بتوانید اشتیاق خود را نشان دهید و به مدیران مجموعه ثابت کنید خلاق هستید و برای یادگیری مستمر برنامه دارید، به دست آوردن این موقعیت شغلی دور از تصور نیست. درآمد این جایگاه شغلی در بسیاری نقاط جهان بالا است و با گذشت زمان درآمد شما افزایش خواهد یافت.

6. ترجمه

یکی از راه‌های کسب درآمد خوب ترجمه تخصصی است، رشته های تحصیلی که بیشترین بازار کار را دارند محدود هستند و همه شانس اینکه پس از فارغ التحصیلی به سرعت به درآمدزایی برسند را ندارند. اگر زبان انگلیسی شما در سطح مطلوبی باشد از طریق ترجمه متون تخصصی می‌توانید درآمد خوبی کسب کنید و خیلی سریع پیشرفت داشته باشید. تعداد مترجم‌هایی که بتوانند متون تخصصی را ساده و روان ترجمه کنند، بسیار کم است. اگر در رشته تحصیلی خود مشغول ترجمه متون ارزشمند شوید قطعا درآمد خوبی کسب می‌کنید. حتی می‌توانید یکی از کتاب‌های پرطرفدار رشته خود را انتخاب کنید و پس از ترجمه به چاپ برسانید. فروش کتاب الکترونیک هم راهکار کسب درآمد خوبی است. بسیاری حاضر هستند برای خرید یک ترجمه خوب هزینه کنند.

7. مدیر اجرایی

همه کسب‌وکارها به یک مدیر اجرایی قوی نیاز دارند. هماهنگ کردن کارها، مدیریت زمان و تدوین استراتژی‌های عملی برای اجرای بهتر امور داخلی هر کسب‌وکاری به یک فرد با انگیزه و به‌روز نیاز دارد. شما به عنوان یک فارغ التحصیل جوان می‌توانید در شرکت‌هایی که در حوزه تحصیل شما فعالیت می‌کنند، به عنوان یک مدیر اجرایی مشغول کار شوید. این شغل درآمد نسبتا بالایی دارد و همچنین از جایگاه خوبی در بین عموم مردم هم برخوردار است. پذیرفته شدن در این موقعیت کاری به مهارت‌های سخت و نرم زیادی نیاز دارد که برای فراگیری آن‌ها باید در طول دوران تحصیل اقدام کرده باشید، که پس از فارغ التحصیلی به سرعت بتوانید وارد بازار کار شوید و به کسب درآمد بالا برسید.

8. سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو

همه کسب‌وکارها به دنبال دستیابی به بازارهای فروش جدید هستند. در فضای وب بهترین جایی که می‌توانید کالا و خدمات خود را به دیگران معرفی کنید، موتورهای جستجو هستند. داشتن رتبه‌های برتر در نتایج جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارها، به صورت مستقیم فروش را بالا می‌برد. این تخصص در ایران سئو نامیده می‌شود و افراد زیادی از این طریق کسب درآمد می‌کنند. شما به عنوان یک فارغ التحصیل که تازه قصد ورود به بازار کار را دارید با یادگیری این مهارت می‌توانید به درآمد بالایی برسید و حتی در آینده شرکت خود را راه اندازی کنید. این مهارت به بخش‌های مختلفی مثل تکنیکال، آن پیج و آف پیج تقسیم می‌شود که مهارت در هر کدام می‌تواند به کسب درآمد شما کمک کند.

9. برگزاری همایش و رویداد

در رشته تحصیلی شما معمولا در طول سال همایش، رویداد و سمینارهای مختلفی برگزار می‌شود. شغل برگزار کننده رویداد کمک می‌کند با افراد برجسته حوزه کاری خود ارتباط بگیرید و در عین حال، درآمد خوبی کسب می‌کنید و مسیر پیشرفت شغلی شما را هم هموار می‌کند. این کار به تجربه زیادی نیاز ندارد؛ همین که برنامه ریزی خوبی داشته باشید و مدیریت زمان را بشناسید، کافی است. البته در طول کار تجربه‌های مختلفی به دست می‌آورید که به انجام بهتر وظایفتان کمک می‌کند.

10. عکاسی صنعتی

عکاسی ویژه برای کارخانه‌ها و شرکت کننده تولید کننده انواع کالا و خدمات است که با عکاسی از محصولات آن‌ها به شکل حرفه‌ای به معرفی بهتر کسب‌وکار آن‌ها کمک می‌کند. این عکس‌ها در فروشگاه‌های اینترنتی، سایت اختصاصی شرکت و همچنین کاتالوگ‌ها و بروشورهای مجموعه بکار برده می‌شود.

فروش کالا بدون تبلیغات درست و هدفمند امکان پذیر نیست و هر کسب‌وکاری که می‌خواهد سهم خود را در بازار افزایش دهد، باید تبلیغات خوبی داشته باشد. عکاسی صنعتی یکی از ابزارهایی است که به بازاریابی بهتر هر کسب‌وکار کمک می‌کند و از شغل‌های آینده‌دار به شمار می‌آید.

لیست مشاغل پردرآمد برای تازه فارغ التحصیل شدگان تمامی ندارد و شما می‌توانید با کمی تحقیق و خلاقیت، سراغ مشاغلی بروید که در بازار کار بسیار تقاضا دارد و بسیاری از آنها به تجربه کاری زیاد نیز نیاز ندارند.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
تلنت کوچ
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا