مرکز نیکوکاری و کارآفرینی مکتب حاج قاسم سلیمانی شروع به کار کرد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

همزمان با ایام سالروز شهادت حضرت اباعبدا… الحسین (ع)، مرکز نیکوکاری و کارآفرینی مکتب حاج قاسم سلیمانی با محوریت اشتغال زایی و کارآفرینی برای نیازمندان به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)، حجت اله غلامی قائم مقام کمیته امداد استان قزوین در مراسم آغاز بکار این مرکز نیکوکاری بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) از ابتدای تأسیس با محوریت مردم و حضور اقشار مختلف مردم در فرهنگ سازی کار خیر و نیکوکاری تأسیس شده است.

غلامی ادامه داد: امروز نیز این جریان ادامه دارد و تلاش می کنیم تا کار احسان و نیکوکاری در میان اقشار مختلف جامعه نهادینه شود.

وی اضافه کرد: کار نیکوکاری ابعاد و زوایای مختلفی دارد؛ آنچه روشن است این است که باید نیکوکاری مبتنی بر عزت بخشی به نیازمندان باشد تا زندگی شایسته برای نیازمندان رقم بخورد.

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین افزود: هدف از تأسیس مرکز نیکوکاری استفاده از ظرفیت های محلی برای ارتقای وضعیت زندگی مددجویان و نیازمندان همان محله و منطقه است.

وی عنوان کرد: مراکز نیکوکاری از این دست با کارآفرین ها یا مدیران بازنشسته که تجربه مسایل کسب و کار را دارند، شناسایی و صحبت می کنند تا یک مرکز نیکوکاری راه اندازی کنند یا مشاوره های تخصصی  در حوزه کسب و کاربدهند وعضو مرکز شوند.

غلامی تصریح کرد: با ایجاد ارتباط میان مراکز نیکوکاری و کارآفرینان حرفه ‌ای و صاحبان مشاغلی که به نیروی کار احتیاج دارند، ظرف مدتی کوتاه در زمینه ایجاد اشتغال برای نیازمندان اقدامات خوبی را شاهد خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در مراکز نیکوکاری نیازمندی ها توزیع می شود و هر کسی با توجه به توانایی و وسع مالی می تواند در تأمین تجهیزات و مواد اولیه، مشاوره مالی، بازاریابی و خرید و فروش کمک کند.

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین اظهارکرد: خیرین در زمینه مشاوره شغلی، آموزش های کسب مهارت های شغلی، بازاریابی، مشاوره مالی،  کمک به خرید و فروش و  نظارت بر طرح اشتغال فعالیت می کنند همچنین آنها به تأمین تجهیزات، مواد اولیه و تضامین بانکی با توجه به نیاز نیازمندان کمک می کنند.

وی یادآورشد: مراکز نیکوکاری کارآفرینی اغلب محل محور هستند، این مکان ها تنها برای یک محل و خیابان نیست بلکه  می تواند یک شهرستان را پوشش دهد از این رو محدوده فعالیت آنها را به خود اعضای نیکوکاری واگذار کرده ایم.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا