دکتر علیرضا فیروزفر: ۶۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد زنجان در محیط کار مهارت کسب می‌کنند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: با اجرای طرحی با مشارکت بخش صنعت و بنگاه‌های تولیدی استان، ۶۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد زنجان در محیط کار مهارت کسب می‌کنند و اغلب آنان نیز جذب نیز واحدهای تولیدی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا فیروزفر روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: حضور دانشجویان در بنگاه‌های تولیدی همزمان با تحصیل آنان در دانشگاه است تا همراه با معلومات دانشگاهی تجربه و مهارت های لازم برای اشتغال را نیز کسب کنند.  

وی اظهار داشت: در فاز نخست اجرای این طرح، از بین ۵۰ دانشجوی متقاضی، ۳۲ دانشجو با گذراندن دوره های لازم، موفق به کسب امتیاز شدند و اکنون در واحدهای صنعتی استان مستقر هستند.  

فیروزفر گفت: در فاز دوم نیز مجددا ۳۲ دانشجو از بین ۵۰ دانشجو در فرآیند مهارت آموزی و اشتغال در صنایع هستند.  

وی افزود: با ادامه فازهای مختلف این طرح، قرار است تا پایان امسال ۶۰۰ دانشجو از طریق کسب مهارت در محیط کار  به فرصت شغلی نیز دست پیدا کنند.  

فیروزفر خاطرنشان کرد: این طرح تامین کننده یکی از نیازهای بسیار اساسی قشر جوانان است، آنچه باعث یأس جوانان می شود عدم کسب مهارت های لازم برای اشتغال است، در این طرح دانشجو و بنگاه های اقتصادی به طور متقابل به هم معرفی می شوند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان به تاسیس دانشکده مهارت در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: خروجی این دانشکده بر اساس برنامه هایی که بر آن تعریف شده است، یک دانشجوی کاملا مهارت ورزیده و آماده اشتغال در بازار کسب و کار خواهد بود.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا