تشریح رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای درباره مهارت آموزی سربازان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: سال گذشته در بخش دولتی ۵۹۶ هزار نفردوره آموزش مهارتی دیدند که از این تعداد ۸۶ هزار نفر سرباز بودند.

به گزارش پایگاه خبری کارآفرینی پرس به نقل از مهر، علی اوسط هاشمی با بیان اینکه آموزش‌های ما بر پایه اشتغال است، اظهار داشت: سال گذشته ۱.۲ میلیون نفر-دوره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را دریافت کردند که از این تعداد ۵۹۶ هزار نفر-دوره در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و حدود ۶۲۰ هزار نفر-دوره در آموزشگاه‌های آزاد زیر نظر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دوره‌های مهارتی و حرفه‌ای خود را گذراندند.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای افزود: با توجه به پتانسیل پادگان‌ها برای مهارت افزایی افراد، قرارگاه مهارت در ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح تشکیل شده است که رابطه سیستمی با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دارد تا در فرصت دو ساله آموزش سربازان زمینه مناسبی برای آموزش مهارت به آنها فراهم شود.

وی ادامه داد: در همین راستا سال گذشته ۱۴ درصد از جمعیتی که در بخش دولتی آموزش مهارتی دیدند، سربازان بود؛ به این ترتیب آموزش مهارتی سربازان در سال گذشته ۸۶ هزار نفر-دوره بوده است.

هاشمی با بیان اینکه در کارگاه‌های مهارت آموزی، حداقل ۶۶ رشته شغلی به سربازان ارائه می‌شود، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای سربازان در دو بخش کارگاه‌های آموزشی و محیط کار واقعی، آموزش بیش از ۴۳ هزار نفر شروع شده و همچنان در حال ارائه است و پیش بینی می‌شود در سال جاری به ۱۲۰ هزار نفر سرباز آموزش مهارتی ارائه کنیم.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
مهر
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا