هدف از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی چیست؟

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

حسینی: این طرح به کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و با اجرای جهاددانشگاهی در ۳۱ استان در سه فاز اجرایی شامل شناسایی مزیت های شغلی و ارزیابی و مشاوره، آموزش و توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار در حال اجرا است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، علی حسینی با اشاره به تعامل معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی استان قم با سایر دستگاه های استان، تصریح کرد:  با عنایت به گستردگی و حجم فعالیت های انجام شده در جهاد دانشگاهی قم میزان ضریب نفوذ این نهاد انقلابی در استان بسیار بالا رفته است که این نشان دهنده این مهم است که این نهاد توانسته با انجام فعالیت های گزین در استان به این سطح از پیشرفت برسد.

وی همچنین در خصوص مهم ترین دستاوردهای شاخص معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی استان قم، اظهار کرد: معاونت آموزش جهاد دانشگاهی مجری برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت با رویکرد آموزش های تخصصی نوین و مهارت های پیشرفته با رویکرد توسعه کسب وکار و کارآفرینی با تأکید بر نیازهای استان قم است.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی قم همچنین اظهار کرد: باتوجه به سبقه علمی و تخصصی و حضور نیروهای جوان متخصص در معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی و همچنین صاحب نظر بودن در حوزه آموزشی در استان و عضویت و تعامل با دستگاه های اجرایی و نهادها و موسسات در کارگروه های مختلف آموزشی و مهارتی، هم افزایی وهمکاری های مناسبی در این حوزه شکل گرفته است.

وی همچنین در خصوص عملکرد مرکز آموزش الکترونیک معاونت آموزش جهاد دانشگاهی قم، بیان کرد: این مرکز با توجه با شیوع کرونا و لزوم نقش آفرینی جهاد دانشگاهی از اسفندماه 1398 تاسیس شد و در سال 99 دوره های آموزشی به صورت مجازی و برخط برگزار گردید.

حسینی از تعداد 3.621 فراگیر دوره های آموزش الکترونیک این معاونت خبرداد و ادامه داد: فراگیران در دپارتمان های مختلف آموزشی این معاونت قادر به دریافت خدمات آموزشی آنلاین در دوران شیوع  کرونا هستند.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی قم در ادامه فعالیت کانون ارزیابی مدیران توسط این معاونت را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: از سال 98 تا 1400 برگزاری 6 دوره و ارزشیابی بیش از 35 نفر از مدیران حرفه ای دستگاه های اجرایی استان قم  در جهاد دانشگاهی قم صورت گرفته است.

حسینی با بیان اینکه با توجه به کیفیت خدمات آموزشی ارائه شده در در معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی قم، تفاهم نامه های بسیاری در حوزه آموزش با این معاونت منعقد شده است افزود: معاونت آموزش و کارآفرینی پذیرای فراگیران بسیاری در مراکز آموزشی جهاددانشگاهی قم است.

وی از تعداد 40 تفاهم نامه آموزشی در سال 99 و در تعداد 35 تفاهم نامه در سال  1400 با سازمان ها و موسسات گوناگون در خصوص ارائه ی خدمات آموزش خبر داد و خاطر نشان کرد: شایان ذکر است که تعداد 18 هزار نفر ساعت در سال  99 و 1400 از آموزش های جهاددانشگاهی قم بهره مند شدند.

حسینی در ادامه با اشاره اجرای طرح سرباز مهارت توسط معاونت آموزش جهاد دانشگاهی قم، یادآور شد: در این طرح دوره های آموزشی با عناوین آشنایی با مهارت های زندگی، آشنایی با مهارت های عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی برگزار شد که در پایان دوره مجموع350 گواهینامه برای سربازان توسط این معاونت صادر شد.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی قم در خصوص طرح های مهم این معاونت در شرایط ویژه کشور، تصریح کرد: تدوین نقشه راه و مسیر شغلی مناسب، ایجاد فرصت های شغلی و افزایش مهارت و کمک به اشتغال پذیری فراگیران و مراجعین مراکز معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی قم و تدوین دوره های جدید با توجه به نیازهای استان و بازار کار استان قم و آینده مشاغل از اهداف اصلی این معاونت است.

حسینی از اهمیت بالای بازنگری دوره های آموزشی و سرفصل های آموزشی و همچنین تطابق با نیاز استان و اسناد بالادستی و مشاغل آینده خبر داد و بیان کرد:  باید تعاملات و هم افزایی با دانشگاه ها، دستگاه های اجرایی، موسسات، شرکت ها و شهرک های صنعتی در جهت ایجاد آموزش های نیاز محور و تخصصی نوین و پیشرفته و نزدیک کردن سطح آموزش ها به بازارکار در استان قم افزایش یابد.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته این معاونت در مرکز آزمون جهاد دانشگاهی قم، گفت: این مرکز متولی برگزاری آزمون های استخدامی بخش دولتی وخصوصی در استان است.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی قم در ادامه به تشریح عملکرد طرح ملی توسعه مشاغل خانگی پرداخت و بیان کرد: این طرح به کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و با اجرای جهاددانشگاهی در ۳۱ استان در در سه فاز اجرایی شامل شناسایی مزیت های شغلی و ارزیابی و مشاوره، آموزش و توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار در حال اجرا است.

حسینی ادامه داد: از اهداف این طرح ساماندهی متقاضیان مشاغل خانگی، استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای بهبود معیشت و افزایش رفاه خانوارها، مهارت آموزی، توانمندسازی و تجربه اندوزی، هدایت و مشاوره متقاضیان، ایجاد و توسعه برند ملی در محصولات و خدمات خانگی، تربیت نیروی انسانی متخصص درحوزه کسب وکارهای خانگی، و حرکت به سمت کارآفرینی و فعالیت های اقتصادی و رشد مشاغل خرد و خانگی است.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۷۱۹ نفر در سامانه  inhb.ir در این طرح در استان قم ثبت نام کردند درحالی‌که سهمیه استان ۱۵۰۰ نفر است، افزود: تاکنون ۳۴۳۸ نفرساعت مشاوره برای متقاضیان به صورت تلفنی، حضوری و مجازی و در قالب فردی و گروهی نیز انجام شده است.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی قم از اتصال 520 نفر از شرکت کنندگان طرح مشاغل خانگی به بازار خبر داد و متذکر شد: این طرح به کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و با اجرای جهاددانشگاهی در ۳۱ استان در در سه فاز اجرایی شامل شناسایی مزیت های شغلی و ارزیابی و مشاوره، آموزش و توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار در حال اجرا است.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا