حدود 9 هزار نفر از نخبگان ایرانی خارج از کشور برای مشارکت در سامانه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ثبت‌نام کرده‌اند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

طی ۵ سال گذشته تاکنون ۸ هزار و ۹۶۵ نفر از نخبگان ایرانی خارج از کشور برای مشارکت در سامانه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۰۲ تقاضا در قالب جذب هیئت علمی مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری کارآفرینی پرس به نقل از خبرگزاری دانشجو، از سال ۹۵ تا کنون ۸ هزار و ۹۶۵ نفر از نخبگان ایرانی خارج از کشور در طرح سامانه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور ثبت نام کرده‌اند. این طرح‌ها در کارگروه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته و ۶۰۲ تقاضا در قالب جذب هیئت علمی مورد تایید قرار گرفت.

بر اساس آمار‌های موجود، سال ۹۵، ۲۱۱ درخواست برای جذب هیئت علمی ارائه و ۹۰ طرح برگزیده شد. سال ۹۶ آمار تعداد متقاضیان مشارکت در این طرح ۵۶۷ مورد بود که ۷۰ طرح نهایی و انتخاب شد. همچنین سال ۹۷ با شکل‌گیری یک روند صعودی، یک هزار و ۲۷۰ نفر متقاضی استفاده از این طرح بودند و ۱۴۴ نفر برگزیده شدند.

این روند صعودی سال ۹۸ به یک هزار و ۲۳۷ مورد رسید و ۱۱۱ طرح منتخب شد. سال ۹۹ این آمار به یک هزار و ۱۹۰ مورد رسید و ۱۵۲ طرح به تایید رسید و در نهایت از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۴۹۰ متقاضی درخواست استفاده از این طرح را ارائه کردند و ۳۵ نفر انتخاب شدند.

دانش‌آموختگان، متخصصان، کارآفرینان و اساتید ایرانی خارج از کشور که در حال حاضر ساکن ایران نیستند یا از تاریخ بازگشت آن‌ها بیش از دو سال نگذشته باشد و حداقل به مدت یک سال خارج از کشور فعالیت کرده باشند مشمول این طرح هستند.

«استفاده از ظرفیت علمی و حرفه‌ای متخصصان ایرانی خارج از کشور در مراکز علمی، فناوری و صنعتی کشور»، «ارتقای سطح علمی و حرفه‌ای پایگاه‌های میزبان»، «فراهم کردن شرایط مناسب برای توسعه فناوری‌های نوظهور و پیشرفته در کشور»، «فراهم کردن شرایط انتقال مهارت‌ها، روش‌ها و قابلیت‌های خدماتی نوین توسط متخصصان ایرانی خارج از کشور به داخل» و «کمک به تاسیس شرکت‌های فناور در حوزه‌های فناوری پیشرفته» از جمله اهدافی است که برای این طرح مدنظر است.

برای آشنایی با سامانه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور اینجا را کلیک کنید.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
دانشجو
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا