سفارش رپورتاژ آگهی: 09128237336

دبیرخانه شبکه کارآفرینی و اشتغال‌پذیری به استان زنجان واگذار شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: دبیرخانه شبکه کارآفرینی و اشتغال‌پذیری به استان زنجان واگذار شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایمنا، جواد بازرگان در زنجان اظهار کرد: برای رشد جوانان در زمینه‌های مختلف نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی هستیم.

وی با اشاره به اینکه تمام نهادها و ارگان‌ها باید از جوانان حمایت کنند، افزود: با وجود مشکلات اقتصادی سال گذشته اعتبارات و مساعدت‌های مالی خوبی در بخش جوانان و ورزش جذب شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به تشکیل گروه‌های تخصصی ویژه حل مشکلات جوانان بیان کرد: سال گذشته در وزارت ورزش و جوانان ۱۴ شبکه تخصصی ایجاد شد که شامل شبکه ازدواج و جوانی جمعیت، سبک زندگی ایرانی اسلامی، میراث فرهنگی و گردشگری، نشاط و اوقات فراغت، ترویج گفتمان دینی انقلابی و جهاد تبیین، سلامت اجتماعی، محیط زیست، امداد و نجات، فعالیت‌های جهادی، فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ورزش، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی (حاشیه‌نشینی)، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی (پیشگیری از اعتیاد)، فعالیت‌های خلاق و نوآور و کارآفرینی و اشتغال‌پذیری است.

وی یکی از حوزه‌های مهم این اداره کل را بخش مشاوره و هدایت جوانان به سمت ازدواج موفق و فرزندآوری عنوان کرد و گفت: این اداره با ۱۶ مرکز مشاوره تحت حمایت برای ارائه مشاوره‌های رایگان یا نیم‌بها به جوانان قبل، حین و پس از ازدواج آنها اقدام می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان از دیگر اقدامات استان در حوزه جوانان را واگذاری دبیرخانه شبکه کارآفرینی و اشتغال‌پذیری به استان اعلام کرد و گفت: البته دبیرخانه این شبکه نسبت به انتظارات ما با نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد در حالی که استان زنجان دارای ظرفیت بسیار خوبی از جوانان است.

بازرگان با اشاره به اینکه تعداد ۱۱۲ سمن در استان موجود است که ۵۷ سمن دارای مجوز و ۳۰ سمن فعال هستند، ادامه داد: ۱۵ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در سطح استان فعال هستند و چهار مرکز انتخاب همسر و همسان‌گزینی راه‌اندازی نیز شد.

وی همچنین برگزاری جشن‌های وصال هشتگانه در سطح استان، رویدادهای مختلف کارآفرینی از جمله کاپ‌شو، نماشو، ایران دخت و برگزاری اولین اجلاس ملی شبکه کارآفرینی و اشتغال‌پذیری جوانان به میزبانی زنجان را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در حوزه جوانان برشمرد و گفت: در تلاش هستیم این برنامه‌ها در سطح تخصصی افزایش پیدا کند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا