سفارش رپورتاژ آگهی: 09128237336

اولین فروشگاه فیزیکی و تجربه‌محور «دیجی‌کالا» افتتاح شد/ ورود به حوزه «فیجیتالی»، راه جدید برادران محمدی

اولین شعبه حضوری دیجی‌کالا افتتاح شد و هم بنیان‌گذاران دیجی‌کالا حمید و سعید محمدی گفتند پس از بازخوردها ممکن است به افتتاح شعب جدید فکر کنند‌.

به گزارش کارآفرینی پرس، اولین شعبه حضوری دیجی‌کالا در مرکز تجاری رویال در سعادت‌آباد امروز ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ افتتاح شد.

مسعود طباطبایی مدیرعامل دیجی‌کالا در این مراسم گفت: در سال ۱۴۰۱ مطالعاتی اجتماعی درباره اینکه چرا مردم ایران همچنان سهم کمی در خرید آنلاین دارند، انجام دادیم. یکی از دلایل مهمی که در این افکارسنجی به آن دست یافتیم این بود که کاربران دوست دارند کالا را در زمان خرید لمس کرده و تجربه کنند، یعنی در واقع این موضوع به تجربه خرید کاربران کمک می‌کند.

به همین خاطر فروشگاه حضوری دیجی‌کالا را بر اساس تجربه محور بودن و کم کردن فاصله فضای آفلاین و آنلاین ایجاد کردیم. این فروشگاه تجربه‌محور ترکیبی از فضای آفلاین و آنلاین و متمرکز روی کالاهای الکترونیکی است. فروشگاه در سه بخش موبایل، ابزارهای‌ صوتی و کالاهای مرتبط به صدا و بازی‌های الکترونیکی، کنسول و اکسسوری‌ها است و در تلاشیم با بازخوردهای کاربران نیازمندی‌های آنان را کشف کرده و در کنار آن فروش آنلاین را توسعه دهیم. ما در این استراتژی مجتمع‌ها و مراکز تجاری را به عنوان شرکای تجاری خود می‌شناسیم.

سعید محمدی هم‌بنیان‌گذار دیجی‌کالا نیز در تکمیل صحبت‌های طباطبایی گفت: اینجا اولین فروشگاه تجربه محور دیجی‌کالاست که با تمرکز در بخش الکترونیکی افتتاح شده است. مدت‌هاست که دنیای آفلاین و آنلاین، تکنولوژی و زندگی افراد به شدت به یکدیگر نزدیک شده و مرزهای بین آن کمرنگ شده و در هم آمیخته شده است.

در بررسی‌هایی که با شرکت‌های تجارت‌الکترونیکی در جهان انجام دادیم متوجه شدیم در فروشگاه‌های اینترنتی کارکرد فضاهای فیزیکی می‌تواند احتمال خرید را با امکان بررسی، خرید و انتخاب بیشتر کند و از سوی دیگر فضای آنلاین هم امکان بررسی و انتخاب از میلیون‌کالا را فراهم کند.

او ادامه داد: از سه سال گذشته به نوعی وارد این تجربه شدیم و حالا می‌خواهیم بیشتر امکانات فضای آفلاین را به آنلاین اضافه کنیم و مسیر فعلی ما مسیر آزمون و خطاست. روش‌ها و شیوه‌های متنوعی را امتحان کرده‌ایم و نهایتا می‌خواهیم تجربه کاربری بهتری را خلق کنیم.

حمید محمدی دیگر هم‌بنیان‌گذار دیجی‌کالا هم ادامه داد: فروشگاه حضوری در راستای تکمیل زنجیره ارزش تجارت الکترونیکی است آن را توسعه می‌دهد. ما نمی‌خواهیم فقط خرده‌فروش صرف باشیم و به این خاطر وارد این فضا نشده‌ایم، بلکه برای تکمیل تجربه مشتری پیش و پس از خرید است.

او همچنین ادامه داد: لاکرها، مراکز تحویل حضوری و امکان تجربه لمس کالاها بخشی از اهدافی بود که در سال‌های گذشته آن را دنبال کردیم و با فیجیتالیزیشن (تجربه ترکیبی فضای فیزیکی و دیجیتال) می‌خواستیم این تجربه‌ها را با هم گره بزنیم‌ در امتداد این تجربه و بعد از فیدبک‌ها قدم‌های بعدی را خواهیم برداشت و شاید کتگوری، بخش‌بندی‌ها و با کانسپت‌های دیگر مراکز دیگری را نیز راه‌اندازی کنیم.

در ادامه مراسم طباطبایی مدیرعامل دیجی‌کالا در پاسخ به پیوست درباره ارتباط افتتاح شعبه حضوری و بورسی شدن دیجی‌کالا گفت: پیگیر بورسی شدن دیجی‌کالا هستیم، اما این ملک استیجاری است و ما در واقع مستاجر رویال سنتر هستیم‌. این مسئله ارتباطی به دارایی‌های ملموس برای ارائه به بورس ندارد و در جهت اهدافی مثل تکمیل سبددیجی‌کالا و تجربه فیجیتال (فیزیکی و دیجیتال) دیجی‌کالاست.

حمید محمدی هم بنیان‌گذار دیجی‌کالا هم در رابطه با برنامه‌های آینده دیجی‌کالا و توسعه لجستیکی دیجی‌کالا با رویکرد انتقاد کاربران از تحویل کالاها گفت: همیشه در بحث لجستیک متمرکزیم و ارسال سریع همان روز در تهران و یا فردای سفارش در مراکز استان‌ها فراهم است. آن‌تایم دلیوری دیجی‌کالا جزو بهترین‌ها در دنیاست و درصدی بین ۹۵ تا ۹۶ درصد دارد.

فروشگاه حضوری ما برای تکمیل زنجیره خدمات مشتریان آنلاین ماست و در امتداد تجربه خرید آنلاین است و برای کاربرانی که می‌خواستند کالاها را به صورت فیزیکی لمس کنند انتخاب بهتری است.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
پیوستعکس: شرق

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا