آشنایی با پیشرانهای موثر بر توسعه کارآفرینی در ایران: فصلنامه علمی و پژوهشی توسعه کارآفرینی دانشگاه تهران
فصلنامه “توسعه کارآفرینی” با صاحب امتیازی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و امتیاز علمی از وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری به زبان فارسی (چکیده انگلیسی) از پاییز و زمستان سال 1387 انتشار یافته و بر اساس نامه شماره 89/3/11/1231 موخ 1398/5/23 از سوی کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور مجوز امتیاز علمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را دریافت نموده است.
به گزارش کارآفرینی پرس، در نشریه توسعه کارآفرینی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، مقالات پژوهشی (Research Papers)، مقالات تحلیلی یا مروری (Review Papers) و گزارشهای علمی یا یاداشتهای تحقیقاتی (Technical Notes) متضمن مطالب همسو با اهداف فصلنامه و برخوردار از ابعاد آموزشی و پژوهشی ارزشمند با عنایت به محورهای پیشنهادی در فرم فراخوان مقاله, برای چاپ در این نشریه پذیرفته میشوند.
فصلنامه توسعه کارآفرینی یک فصلنامه، با داوری بسته، دوسو ناشناس و با دسترسی آزاد است که به منظور ارتقای سطح دانش علمی و فنی پژوهشگران، سهولت مبادله علمی بین آنان، معرفی پیشرفتهای عمده در زمینههای مختلف کارآفرینی و ایجاد ارتباط میان پژوهشگران و کارشناسان داخلی و خارجی انتشار مییابد.
اطلاعلات نشریه
- نوع نشریه: نشریه علمی
- رتبه سال 1400 در وزارت علوم: الف
- ضریب تاثیر (IF): 1.229
- چارک Q پایگاه (ISC): Q1
- حوزۀ تخصصی: کارآفرینی
- انجمن علمی همکار: انجمن علمی کارآفرینی و نوآوری ایران (دریافت تفاهم نامه)
- زبان مجله: فارسی (چکیده انگلیسی)
- نوبت انتشار: فصلنامه
- نوع انتشار: چاپی و الکترونیکی
- سال شروع انتشار: زمستان 1388
- هزینۀ بررسی و انتشار مقاله: 6000000 ریال
- نوع دسترسی: آزاد (کل متن)
- نوع داوری: داوری توسط دو داور تخصصی. داوری دو سو کور
- بازه زمانی بررسی اولیه: کمتر از 10روز
- متوسط زمان داوری تا پذیرش: کمتراز ۳ ماه
- نرم افزار مشابهت یاب مقالات: همیاب
- ایمیل مجله : jed@ut.ac.ir
- حق مالکیت فکری : لایسنس کریتیو کامنز (CC BY NC)
نوع مقالات قابل انتشار:
- مقاله پژوهشی (Research/ Original/ Regular Article)
- تحلیلی یا مروری (Review Papers)
- گزارشهای علمی یا یاداشتهای تحقیقاتی (Technical Notes)
هدف
نشریه توسعه کارآفرینی یک فصلنامه علمی، با داوری بسته، دوسو ناشناس و با دسترسی آزاد است که با هدف ارتقای سطح دانش علمی و فنی پژوهشگران، سهولت مبادله علمی بین آنان، معرفی پیشرفتهای عمده در زمینههای مختلف کارآفرینی و ایجاد ارتباط میان پژوهشگران و کارشناسان داخلی و خارجی انتشار مییابد.
محورهای موضوعی فصلنامه توسعه کارآفرینی
- ارائه مدل بومی کاربردی برای توسعه کارآفرینی در ایران با عنایت به برنامه چشم انداز بیست ساله ، برنامه های پنجساله و قوانین و مقررات دولتی در ایران؛
- محیط کنونی کسب و کار ، بین المللی شدن کسب و کارها و مهارت های کسب و کار؛
- آسیب شناسی مراحل تأسیس و رشد شرکت های نوپا و زود بازده در ایران؛
- ارائه راهکارها به منظور تدوین برنامه های اثربخش کسب و کار (BP) و ایجاد کسب و کارهای کارآفرینانه در ایران؛
- نظریه پردازی ، روش شناسی و سنخ شناسی در کارآفرینی؛
- تببین انواع کارآفرینی و زمینه های رشد و توسعه آنها؛
- تشخیص و بهره برداری از فرصت های کارآفرینی؛
- کارآفرینی در کسب و کارهای کوچک ، متوسط و زودبازده؛
- بررسی ارتباط فرهنگ و نظام ارزشی جامعه با کسب و کارهای کارآفرینانه؛
- مطالعات تطبیقی در زمینه کارآفرینی؛
- بررسی ارتباط بین موضوعات رفتار سازمانی با ابعاد مختلف کارآفرینی از طریق مطالعات میدانی؛
- روندهای کارآفرینی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه؛
- نقش دولت در توسعه کارآفرینی؛
- پرداختن به حوزه های مختلف کارآفرینی همچون : کارآفرینی اجتماعی، مدنی، سازمانی و شرکتی، محیطی، سیاسی، روستایی، اقلیتها، زنان و غیره؛
- تأثیر کارآفرینی در رشد و توسعه اقتصادی جوامع؛
- بررسی میزان کارآفرینی در سازمان های دولتی و خصوصی ایران؛
- بررسی راههای تأمین منابع مالی کارآفرینان در ایران؛
- نیازسنجی آموزش کارآفرینی در رشته های مختلف صنعتی ، خدماتی و کشاورزی؛
- بررسی موانع کارآفرینی در ایران؛
- بررسی ارتباط بین مفاهیم و ابعاد کارآفرینی با حوزه های مطالعاتی سایر علوم ( جامعهشناسی، علوم اجتماعی، اقتصاد، مدیریت ، روانشناسی ، فنی-مهندسی و غیره ) که در ماهیت میان رشته ای بودن کارآفرینی ایفای نقش می کنند؛
- پژوهش های موردی به منظور مستندسازی تجربیات کارآفرینان ایرانی؛
- بررسی علل ناکارآمدی و ارائه راهکارها به منظور تقویت مراکز رشد و انکوبا تورهای کارآفرینی؛
- بررسی موانع ساختاری ، رفتاری و محیطی کارآفرینی در ایران؛
- بررسی روشها و فرصت های خوداشتغالی در بخش های مختلف اقتصادی و اجتماعی ایران؛
- ارزیابی و تحلیل اثربخشی تسهیلات دولتی در جهت حمایت از کارآفرینان؛
- بررسی وضعیت کارآفرینی ایرانیان خارج از کشور؛
- بررسی علل شکست یا رکود کسب و کارهای کارآفرینانه در ایران؛
- ارائه الگوهای کاربردی برای تأسیس مراکز مشاوره فنی ، حقوقی ، مدیریتی ، مالی برای کارآفرینان ایرانی؛
- بررسی بسترها و زمینه های شکل گیری و توسعه کسب و کارهای خانگی و خانوادگی؛
- بررسی ارتباط بین فناوری اطلاعات با کارآفرینی و راهکارهای توسعه و کسب و کارهای اینترنتی؛
برای آشنایی با پیشرانهای موثر بر توسعه کارآفرینی در ایران اینجا را کلیک کنید.
برای آشنایی با تاثیرگذاران دیگر، اینجا را کلیک کنید.
انتهای پیام/