سفارش رپورتاژ آگهی: 09128237336

آشنایی با پیشران‌های موثر بر توسعه کارآفرینی در ایران: فصلنامه علمی و پژوهشی توسعه کارآفرینی دانشگاه تهران

فصلنامه “توسعه کارآفرینی” با صاحب امتیازی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و امتیاز علمی از وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری به زبان فارسی (چکیده انگلیسی) از پاییز و زمستان سال 1387 انتشار یافته و بر اساس نامه شماره 89/3/11/1231 موخ 1398/5/23 از سوی کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور مجوز امتیاز علمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را دریافت نموده است.

به گزارش کارآفرینی پرس، در نشریه توسعه کارآفرینی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، مقالات پژوهشی (Research Papers)، مقالات تحلیلی یا مروری (Review Papers) و گزارش‌های علمی یا یاداشت‌های تحقیقاتی (Technical Notes) متضمن مطالب همسو با اهداف فصلنامه و برخوردار از ابعاد آموزشی و پژوهشی ارزشمند با عنایت به محورهای پیشنهادی در فرم فراخوان مقاله, برای چاپ در این نشریه پذیرفته می‌شوند.

فصلنامه توسعه کارآفرینی یک فصلنامه، با داوری بسته، دوسو ناشناس و با دسترسی آزاد است که به منظور ارتقای سطح دانش علمی و فنی پژوهشگران، سهولت مبادله علمی بین آنان، معرفی پیشرفت‌های عمده در زمینه‌های مختلف کارآفرینی و ایجاد ارتباط میان پژوهشگران و کارشناسان داخلی و خارجی انتشار می‌یابد.


  • نوع نشریه: نشریه علمی
  • رتبه سال 1400 در وزارت علوم: الف
  • ضریب تاثیر (IF): 1.229
  • چارک Q پایگاه (ISC): Q1
  • حوزۀ تخصصی:  کارآفرینی
  • انجمن علمی همکار: انجمن علمی کارآفرینی و نوآوری ایران (دریافت تفاهم نامه
  • زبان مجله: فارسی (چکیده انگلیسی)
  • نوبت انتشار: فصلنامه
  • نوع انتشار: چاپی و الکترونیکی
  • سال شروع انتشار: زمستان 1388
  • هزینۀ بررسی و انتشار مقاله: 6000000 ریال
  • نوع دسترسی: آزاد (کل متن)
  • نوع داوری: داوری توسط دو داور تخصصی.  داوری دو سو کور
  • بازه زمانی بررسی اولیه: کمتر از 10روز
  • متوسط زمان داوری تا پذیرش: کمتراز ۳ ماه
  • نرم افزار مشابهت یاب مقالات: همیاب
  • ایمیل مجله jed@ut.ac.ir
  • حق مالکیت فکری :  لایسنس کریتیو کامنز (CC BY NC)

نوع مقالات قابل انتشار: 

  • مقاله پژوهشی (Research/ Original/ Regular Article)
  • تحلیلی یا مروری (Review Papers)
  •  گزارش‌های علمی یا یاداشتهای تحقیقاتی (Technical Notes)

نشریه توسعه کارآفرینی یک فصلنامه علمی، با داوری بسته، دوسو ناشناس و با دسترسی آزاد است که با هدف ارتقای سطح دانش علمی و فنی پژوهشگران، سهولت مبادله علمی بین آنان، معرفی پیشرفت‌های عمده در زمینه‌های مختلف کارآفرینی و ایجاد ارتباط میان پژوهشگران و کارشناسان داخلی و خارجی انتشار می‌یابد.

  • ارائه مدل بومی کاربردی برای توسعه کارآفرینی در ایران با عنایت به برنامه چشم انداز بیست ساله ، برنامه های پنجساله و قوانین و مقررات دولتی در ایران؛
  • محیط کنونی کسب و کار ، بین المللی شدن کسب و کارها و مهارت های کسب و کار؛
  • آسیب شناسی مراحل تأسیس و رشد شرکت های نوپا و زود بازده در ایران؛
  • ارائه راهکارها به منظور تدوین برنامه های اثربخش کسب و کار (BP) و ایجاد کسب و کارهای کارآفرینانه در ایران؛
  • نظریه پردازی ، روش شناسی و سنخ شناسی در کارآفرینی؛
  • تببین انواع کارآفرینی و زمینه های رشد و توسعه آنها؛
  • تشخیص و بهره برداری از فرصت های کارآفرینی؛
  • کارآفرینی در کسب و کارهای کوچک ، متوسط و زودبازده؛
  • بررسی ارتباط فرهنگ و نظام ارزشی جامعه با کسب و کارهای کارآفرینانه؛
  • مطالعات تطبیقی در زمینه کارآفرینی؛
  • بررسی ارتباط بین موضوعات رفتار سازمانی با ابعاد مختلف کارآفرینی از طریق مطالعات میدانی؛
  • روندهای کارآفرینی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه؛
  • نقش دولت در توسعه کارآفرینی؛
  • پرداختن به حوزه های مختلف کارآفرینی همچون : کارآفرینی اجتماعی، مدنی، سازمانی و شرکتی، محیطی، سیاسی، روستایی، اقلیت‌ها، زنان و غیره؛
  • تأثیر کارآفرینی در رشد و توسعه اقتصادی جوامع؛
  • بررسی میزان کارآفرینی در سازمان های دولتی و خصوصی ایران؛
  • بررسی راههای تأمین منابع مالی کارآفرینان در ایران؛
  • نیازسنجی آموزش کارآفرینی در رشته های مختلف صنعتی ، خدماتی و کشاورزی؛
  • بررسی موانع کارآفرینی در ایران؛
  • بررسی ارتباط بین مفاهیم و ابعاد کارآفرینی با حوزه های مطالعاتی سایر علوم ( جامعه‌شناسی، علوم اجتماعی، اقتصاد، مدیریت ، روانشناسی ، فنی-مهندسی و غیره ) که در ماهیت میان رشته ای بودن کارآفرینی ایفای نقش می کنند؛
  • پژوهش های موردی به منظور مستندسازی تجربیات کارآفرینان ایرانی؛
  • بررسی علل ناکارآمدی و ارائه راهکارها به منظور تقویت مراکز رشد و انکوبا تورهای کارآفرینی؛
  • بررسی موانع ساختاری ، رفتاری و محیطی کارآفرینی در ایران؛
  • بررسی روشها و فرصت های خوداشتغالی در بخش های مختلف اقتصادی و اجتماعی ایران؛
  • ارزیابی و تحلیل اثربخشی تسهیلات دولتی در جهت حمایت از کارآفرینان؛
  • بررسی وضعیت کارآفرینی ایرانیان خارج از کشور؛
  • بررسی علل شکست یا رکود کسب و کارهای کارآفرینانه در ایران؛
  • ارائه الگوهای کاربردی برای تأسیس مراکز مشاوره فنی ، حقوقی ، مدیریتی ، مالی برای کارآفرینان ایرانی؛
  • بررسی بسترها و زمینه های شکل گیری و توسعه کسب و کارهای خانگی و خانوادگی؛
  • بررسی ارتباط بین فناوری اطلاعات با کارآفرینی و راهکارهای توسعه و کسب و کارهای اینترنتی؛

برای آشنایی با پیشران‌های موثر بر توسعه کارآفرینی در ایران اینجا را کلیک کنید.

برای آشنایی با تاثیرگذاران دیگر، اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
کارآفرینی پرس

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا