مرکز نوآوری برای حمایت از نخبگان و فعالیت استارت‌آپ‌ها تاسیس می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

 رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مرکز نوآوری برای حمایت از نخبگان و جهت‌دهی به فعالیت استارت‌آپ‌ها به‌زودی و با پتانسیل‌هایی که در پژوهشگاه وجود دارد، راه‌اندازی خواهد شد. 

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «محمد رضوی زاده» در نشست خبری که امروز سه‌شنبه در محل پژوهشگاه برگزار شد، اعلام کرد: این مرکز اواخر دهه ۴۰ پس از امضای یک تفاهم‌نامه بین ایران و ژاپن تاسیس شد. پس از مدتی از مجموعه دانشگاه تهران جدا و به وزارت ارتباطات منتقل شد.

وی افزود: در سه دهه گذشته فعالیت‌ها اغلب در خصوص تولید تجهیزات بود، اما به تدریج اکنون از بحث تولید خارج و کمک به بومی‌سازی صنایع فاوا را در دستور کار خود قرار دادیم. ماموریت جدید پژوهشگاه این است که بازوی پژوهشی و آموزشی وزارت ارتباطات باشیم.

رضوی زاده تصریح کرد: قرار است مسائلی که در قسمت‌های مختلف وزارت ارتباطات وجود دارد را شناسایی و برای حل آن‌ها راه‌های خلاقانه پیدا کنیم. علاوه بر وزارت ارتباطات ما با دانشگاه‌ها نیز در ارتباط هستیم و به شکلی نقطه اتصال وزارت ارتباطات با وزارت علوم به حساب می‌آییم.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: یکی از دیگر وظایف ما آینده‌پژوهی در روند پیشرفت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و استخراج ایده برای کمک به سیاست‌گذاری کلان کشور است.

وی افزود: یکی از دارایی‌های پژوهشگاه آزمایشگاه‌های تخصصی است که اکنون تعداد آن‌ها به ۳۰ رسیده است. از این آزمایشگاه‌ها برای توسعه تجهیزات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استفاده می‌کنیم.

رضوی زاده تاکید کرد: یکی از چالش‌های موجود در زیست‌بوم ارتباطات نبود تجهیزات یا سختی دسترسی به آن‌ها است که پژوهشگاه برای پیشبرد پروژه‌هایی که در این بخش شکل می‌گیرد تجهیزات چند ده میلیاردی آزمایشگاهی خود را برای توسعه پایه برخی محصولات در اختیار شرکت‌های نوپا و دانش بنیان قرار می‌دهد تا نیاز نباشد در ابتدای کار خود چنین هزینه‌ای را متحمل شوند.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره حوزه‌های فعالیت پژوهشگاه، گفت: زیرساخت‌ها و خدمات ارتباطی مانند شبکه‌های نوری و ماهواره‌ای یکی از بخش‌های اصلی فعالیت‌های پژوهشگاه است. حوزه دیگر امنیت است و تیم‌های متعدد در پژوهشگاه در این بخش فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: علاوه بر تمام این‌ها به بخش تنظیم‌گری نیز ورود کردیم. رصد فناوری‌های نوین از دیگر وظایف ذاتی پژوهشگاه ارتباطات است. چهار سال قبل اولین پایلوت نسل پنجم اینترنت در این محل به مرحله اجرا درآمد.

رضوی زاده در ادامه با بیان اینکه پژوهشگاه ارتباطات در طراحی زیرساخت ارتباطی و اطلاعاتی نقش پررنگی دارد، گفت: به‌زودی و با پتانسیل‌هایی که در پژوهشگاه وجود دارد یک مرکز نوآوری برای حمایت از نخبگان، جهت‌دهی به فعالیت استارتاپ‌ها راه‌اندازی خواهیم کرد.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات گفت: این پژوهشگاه با دانشگاه‌ها ارتباط تنگاتنگی دارد و ما بسیاری از کارهای پژوهشی خود را به دانشگاه‌ها برون‌سپاری می‌کنیم. از سال گذشته حمایت از پایان‌نامه‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را در دستور کار خود قرار دادیم. مرکز مجزا برای هوش مصنوعی ایجاد کردیم که عنوان آن مرکز نوآوری هوش مصنوعی است و هدف ما این است که با توسعه هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف بتوانیم سریع‌تر هوش مصنوعی را وارد حوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور کنیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا