رتبه استان بوشهر در حوزه اشتغال به دوم کشوری ارتقا یافت

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به اینکه از لحاظ رونق اشتغال در هر فصل سال بدون استثنی شاهد رشد 1/5 تا 2 درصدی بودیم گفت: رتبه استان بوشهر در حوزه اشتغال به دوم کشوری ارتقا پیدا کرده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از فارس، مصدق کشاورزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اظهار داشت: سال گذشته تعهد استان بوشهر به وزارتخانه‌های کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد اشتغال 21 هزار و 674 نفر بود که خوشبختانه با همکاری دستگاه‌های اجرایی و هدف گذاری‌های صورت گرفته شاهد ایجاد 30 هزار و 500 فقره اشتغال بودیم.

وی با بیان اینکه رتبه استان بوشهر در حوزه اشتغال به دوم کشوری ارتقا پیدا کرده است، افزود: از لحاظ رونق اشتغال در هر فصل سال بدون استثنی شاهد رشد 1/5 تا 2 درصدی بودیم و به همان میزان نیز کاهش نزخ بیکاری را داشتیم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه بر اساس بیانات مقام معظم رهبری همه ما موظف به امیدآفرینی در جامعه هستیم، ادامه داد: فراخوان بکارگیری 10 هزار نفر نیروی ماهر در پارس جنوبی انجام شده است که تاریخی‌ترین اتفاق رخ داده در یک دهه اخیر این استان می‌باشد.

این مقام مذکور با اشاره به اینکه 23 درصد اقتصاد کشورهای توسعه یافته در حوزه مشاغل خرد و خانگی است، گفت: گواهی مشاغل خانگی در سال 1401 نسبت به مشابه سال 1400 در شهرستان دشتستان سه برابر رشد داشته است و در دو سال اخیر بالغ بر 92 میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستایی در دشتستان پرداخت شده است؛ از سوی دیگر 5 هزار و 700 نفر در سال گذشته در دشتستان بر اساس سامانه رصد اشتغال بکار گیری شدند.

وی تصریح کرد: یک رسانه‌‌ای در این استان بلند می‌شود و باعث ایجاد ناامیدی می‌گردد و اقدام مقامات استان برای اشتغال‌زایی را زیر سوال می‌برد. برخی‌ها نمی‌خواهند این اتفاقات خوب را بپذیرند اما بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب هر که مردم را از آینده ناامید کند، چه بداند و چه نداند به سود دشمن کار می‌کند. 

کشاورزی خاطر نشان کرد: تا پایان سال هر ماه یک فراخوان برای استخدام خواهیم داشت و برای بکارگیری صد درصد نیرو‌های‌بومی نظارت جدی صورت خواهد گرفت.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
فارس
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا