۲۴ شرکت دانش‌بنیان در اردبیل فعالیت دارند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۲۴ شرکت دانش‌بنیان در استان اردبیل در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از مهر، رامین صادقی، عصر چهارشنبه در جریان بازدید معاون وزیر صمت از شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل اظهار کرد: در سال گذشته بیشترین تلاش و همت ما صرف حمایت و پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان شد که با تولید محصولات متنوع سعی کردند تا جایگاه استان اردبیل را در این حوزه ارتقا دهند.

وی تصریح کرد: برای ۲۰ واحد جواز تأسیس فنی و مهندسی صادر شده و عمده این واحدها در تولید قطعات خودرویی و سایر بخش‌های فناورانه و نوآورانه با رقبای کشوری خود در مرحله رشد و تعالی هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: عمده خدمات ارائه شده برای شرکت‌های دانش‌بنیان رایگان است و همچنان سعی ما بر این است تا محصولات تولید شده آنها با کمترین موانع صادر شده و یا در اختیار مجموعه‌های صنعتی بزرگ کشور قرار گیرد.

صادقی در مورد پرداخت تسهیلات حمایتی از واحدهای تولیدی نیز افزود: چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در یک سال گذشته در بخش صنعت پرداخت شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از محل تبصره ۱۸ در ۲ سال گذشته با همکاری بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات حمایتی کم بهره از واحدهای صنعتی و تولیدی در اولویت توجه قرار گرفته و ما نسبت به جذب ۱۳۶ درصدی این تسهیلات اقدام کردیم.

صادقی اضافه کرد: با توجه به شناور بودن این تسهیلات ۳۶ درصد بیشتر از سهم خود جذب تسهیلات را انجام دادیم و همچنان امیدواریم در سال‌جاری نیز تخصیص این منابع کمک‌کار واحدهای تولیدی و صنعتی باشد.

وی بیان کرد: ۹۰ هکتار زمین در یک فاز و ۶۰ هکتار دیگر نیز در فاز بعدی به محدوده شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل افزوده می‌شود که امیدواریم با راه‌اندازی مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل در جلب رضایت صاحبان این واحدها گام‌های مؤثری را برداریم.

صادقی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: سعی ما بر این است تا بر اساس مجوز کشوری یک شهرک دانش‌بنیان در استان راه‌اندازی کنیم که قطعاً راه‌اندازی این مجموعه با مجوزهای کشوری می‌تواند زیرساخت‌های حمایتی بیشتری را برای صاحبان این حوزه مهیا کند.

وی تصریح کرد: با موافقت معاون وزیر صمت و مدیرعامل شرکت صنایع کوچک قرار است یک شهرک بزرگ در اردبیل راه‌اندازی شود که در این زمینه مطالعات و طراحی انجام خواهد شد.

صادقی گفت: بالاتر از میانگین کشوری ما مجموعه‌های تولیدی و اقتصادی فعال را در شهرک‌های صنعتی شاهد هستیم به طوری که تنها هشت درصد صنایع استان واقع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی غیرفعال بوده و ۹۲ درصد فعالیت انجام می‌دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: امسال تلاش می‌کنیم تا ۴۰ واحد صنعتی را به چرخه تولید بازگردانیم که در سال گذشته عملکرد ما در این حوزه فعال کردن ۴۲ واحد تعطیل و نیمه‌راکد بوده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا