آسیب به اکوسیستم کارآفرینی کشور؛ «محمدعلی نژادیان» درباره در دسترس نبودن وب‌سایت «اتحادیه کشوری کسب‌و‌کارهای مجازی» توضیح داد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

نژادیان: اتحادیه کشوری کسب‌و‌کارهای مجازی در حدود دو سال گذشته با اتفاقات عجیب و ناخوشایندی مواجه شده است و علاوه‌بر این که چندین دفعه دومین دوره انتخابات هیات مدیره آن به تاخیر افتاد، در نهایت به‌دلیل مشکلات و اختلافات داخلی تعطیل شد. اما، هم‌اکنون پس از بازگشایی این اتحادیه، وب‌سایت آن در دسترس نیست.

محمدعلی نژادیان مدیرمسئول کارآفرینی پرس در یادداشتی نوشت: بعد از استعفای آقای حمید محمدی مدیرعامل دیجی کالا در اردیبهشت 1401، آقای فرشاد وکیل‌زاده مدیرعامل زنبیل به‌عنوان رئیس اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی انتخاب شد. اما، مشکلات داخلی باعث شد که این اتحادیه تعطیل شود. سپس بعد از آن خانم دکتر مینا مهرنوش در تاریخ 1401/10/19 توسط «هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور»، به‌صورت انتصابی به‌عنوان سرپرست این اتحادیه منصوب شد.

همچنین مدتی است که وب‌سایت اتحادیه کشوری کسب‌و‌کارهای مجازی در دسترس نیست. با توجه به ارور نمایش داده شده در وب‌سایت اتحادیه، اول فکر کردم که شاید مدت زمان «گواهی امنیتی SSL» آن تمام شده است و باید تمدید شود. اما، بعد از پیگیری بیشتر از یک منبع، متوجه شدم که ظاهرا مشکل سایت صرفا فنی نیست، بلکه هنوز وب‌سایت به تیم جدید تحویل نشده است.

قابل ذکر است که یکی از مشکلات اصلی اتحادیه کشوری کسب‌و‌کارهای مجازی عدم برگزاری انتخابات در وقت مقرر بود؛ بعد از تاخیر، قرار بود در تاریخ 1401/01/23 انتخابات برگزار شود که مجدد لغو شد. در این انتخابات 26 نفر در کل کشور برای هیات مدیره تایید صلاحیت شدند که اینجانب نیز جزو همین افراد بودم. اما، اتفاق جدید این بود که بعد از آن اعلام کردند که وزیر صمت اعلام کرده است که اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی باید به دو نوع «توزیعی» و «خدماتی» تفکیک شود که البته بهتر بود اول انتخابات برگزار می‌شد و بعد این اتفاق رخ می‌داد. در نهایت امیدوارم هر چه زودتر تکلیف اتحادیه کشوری کسب‌و‌کارهای مجازی مشخص شود و از آسیب‌های بیشتر به اکوسیستم کارآفرینی و استارت‌آپ‌ها جلوگیری گردد.


بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
کارآفرینی پرس
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا