خراسان رضوی رتبه 7 کشوری در حوزه روابط کار را کسب کرد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

همزمان با نشست خبری هفته گرامیداشت کار و کارگر مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: با ارتقای ۱۰ درصدی از رتبه ۱۷ کشوری، استان خراسان رضوی توانست در حوزه روابط کار رتبه ۷ کشوری را کسب نماید.

به گزارش کارآفرینی پرس، محمدامین بابایی، با اشاره به کسب رتبه ۷ توسط حوزه روابط کار اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی خراسان رضوی در کشور، و افزایش ۱۰ درصدی ارتقا در عملکرد این حوزه بیان کرد: از ۱۱ اردیبهشت سال قبل تا ۱۱ اردیبهشت امسال که یک سال کاری برای این نهاد محسوب می‌شود، اقدامات بسیار سازنده‌ای در راستای تحقق اهداف حق و حقوق کارگری در استان انجام شده و توانسته‌ایم با ارتقای ۱۰ درصدی از رتبه ۱۷ کشوری به رتبه هفتم در حوزه عملکرد دست پیدا کنیم.

وی افزود: امسال همزمان با روز کارگر، جشنواره امتنان که با محوریت انتخاب کارگران و گروه‌های کار نمونه در استان برگزار می‌شود با یادواره شهید برونسی که یکی از کارگران نمونه در استان بوده است، ادغام شده تا با این کار عهد و میثاق دوباره با شهدا بسته شود و همچنین فرهنگ ایثار و شهادت که در هشت  سال دفاع مقدس بوده را در جمعیت کارگری احیا کنیم و اثرگذاری آن را در توسعه کشور شاهد باشیم.

بابایی تصریح کرد: یکی از اقدامات موثری که سال قبل انجام شده، احیای مجدد ماده ۱۵۷ قانون کار است که موضوع کمیته‌های سازش را شامل می‌شود. با پیگیری‌های انجام شده از مهرماه سال قبل دستورالعمل سازش درون کارگاهی، برای واحدهایی که دارای تشکلات کارگری هستند، احیا شد.وی راه‌اندازی کمیته‌های سازش را امری ضروری دانست و عنوان کرد: با این اقدام کلیه مشکلات حوزه کار و کارگری در همان واحد صنفی رفع می‌شود و شکایات به حداقل خواهد رسید.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا