ایجاد اشتغال برای ۱۹۵ نفر در حوزه دانش‌بنیان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل دفتر امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: با توسعه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، پارسال برای ۱۹۵ نفر شغل ایجاد شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شریعتی فر مدیرکل دفتر امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی در برنامه رادیویی ذره بین صدای خاوران گفت: میزان تعهد اشتغال در سال ۱۴۰۱ در استان، ۱۳ هزار و ۶۹۳ نفر بود که تا آخرین روز‌های پارسال، ۱۵ هزار و ۲۴۸ نفر در سامانه رصد ثبت داشتیم که نشان از رشد ۱۱۴ درصد دارد.

او با بیان اینکه به لحاظ ثبت اشتغال، خراسان جنوبی رتبه دوم را در کشور دارد، افزود: تعهد ۱۵ هزار شغل در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی، گردشگری و مشاغل خانگی اتفاق افتاد.

شریعتی فر با تأکید بر اینکه در سرفصل تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ و تبصره ۱۶ تسهیلات خوبی پرداخت کردیم، گفت: هرساله دولت در زمینه ایجاد اشتغال و تزریق سرمایه به واحد‌های تولیدی تسهیلاتی تکلیفی را متعهد می‌شود، برای اولین بار هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان در اختیار شورای برنامه‌ریزی قرار گرفت و بین ۱۴ دستگاه اجرایی از جمله بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و بهزیستی، بنیاد شهید، میراث فرهنگی و… برای ایجاد اشتغال  تقسیم شد.

مدیرکل دفتر امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی با اشاره به بحران گاز در زمستان گذشته، بیان کرد: بسته‌های حمایتی قابل اجرا در حوزه مالی، بیمه، مالیات و شرکت‌های خدماتی در استان تهیه شد و واحد‌هایی که به دلیل افت گاز دچار خسارت شدند به آن‌ها کمک خواهیم کرد.  

او با بیان اینکه خراسان جنوبی در انتهای خط گاز قرار دارد، تصریح کرد: با پیگیری‌های استاندار، استان از دو مسیر به شبکه گازی متصل می‌شود و اتفاقات خوبی خواهد افتاد، اما واحد‌های اقتصادی باید در زمینه مدیریت بحران پیش بینی‌های لازم را داشته باشند.

به گفته شریعتی فر یکی از منابع تکلیفی استان بند الف تبصره ۱۸ است که در همین زمینه پارسال کمیته اجرایی و شهرستانی تشکیل و طرح‌ها واصل و به کمیته کارشناسی استان رسید و ۲ هزار و ۸۹۰ طرح کارشناسی شد، اما منابع محدود بود لذا هزار و ۳۴۸ طرح به مبلغ ۹۶۰ میلیارد تومان را برای اشتغال ۴ هزار و ۵۱۲ نفر پاسخ دهیم که ۱۰۰ درصد اعتبار استان جذب شد.

مدیرکل دفتر امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: ۱۰۰ درصد تسهیلات در تمامی حوزه‌های کشاورزی، صنعت، گردشگری و دانش‌بنیان جذب شد.

او گفت: از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پارسال به خوبی استفاده کردیم و در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رشد دو برابری در استفاده از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید داریم؛ ۹۶ کارگروه برگزار شد و ۲۴۰ واحد مشکلات خود را مطرح کردند که بیشتر این مصوبات اجرایی شد.

شریعتی فر با اشاره به چشم انداز سال ۱۴۰۲، گفت: شعار سال، نقشه راه تمام دستگاه‌های اجرایی است و با دستور استاندار قرارگاه تحقق شعار سال تشکیل و وظایف دستگاه‌ها مشخص شده است.

مدیرکل دفتر امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: برای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ هم قرارگاه تحقق شعار سال تشکیل شد و برای اینکه به یک برنامه عملیاتی برسیم، بیش از ۵۰ ساعت جلسات کارشناسی با نخبگان تشکیل دادیم تا تمام مشکلات و موانع را پیش ببریم و در نهایت به یک شیوه‌نامه اجرایی رسیدیم و مصوبات قرارگاه ضمانت اجرایی داشت.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا