حمایت مالی بلاعوض ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی از نانو استارتاپ‌ها

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر نانو استارتاپ گفت: حمایت‌های نانو استارت‌آپ در دو بعد مادی و معنوی صورت می‌گیرد که بخشی از بعد مادی آن حمایت مالی بلاعوض ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی به تیم‌ها می‌باشد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، محمد عبدی مدیر نانو استارت‌آپ اظهار داشت: این شرکت که کارگزار ستاد نانو محسوب می‌شود در زمینه اجرا‌ی برنامه‌های نانو استارت‌آپی فعایت می‌کند. 

وی در تعریف برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که این مجموعه ارائه می‌دهد، خاطرنشان کرد: نانو استارت‌آپ جز برنامه‌های تروجی ستاد نانو محسوب می‌شود و در واقع پلی بین فرآیند‌های ترویجی دانشجویی و توسعه فناوری است.به طوری که دانشجویان ایده‌های خود را درحوزه فناوری نانو مطرح می کنند و ما با حمایت‌های خود سعی می‌کنیم که ایده ها را به سمت یک کسب و کار نو، ایده تجاری سازی شده و یا یک شرکت دانش‌بنیان سوق دهیم.

مدیر نانو استارت‌آپ درباره نحوه حمایت‌ این ستاد توضیح داد: حمایت‌های این ستاد شامل دو بعد مادی و معنوی است. بعد معنوی آن شامل برگزاری جلسات در قالب راهبری تیم‌ها به دوبخش فنی و کسب و کاری تقسیم می شود، در این بخش‌ها به هرتیم با توجه به مشکلات خاص خود راهکارهایی توسط راهبرهای متخصص ارائه می شود و در صورت لزوم  کلاس‌ها آموزشی برای آن‌ها برگزار می‌شود، مانند آموزش‌های تخصصی حوزه فناوری نانو و آموزش‌های کسب و کاری  برای تبدیل ایده ها به کسب و کار.

عبدی درباره حمایت های مالی نانو استارتاپ اظهار داشت: همان طور که می‌دانید در حوزه نانو و زیست فناوری به خدمات آزمایشگاهی نیاز ویژه‌ای وجود دارد. در همین راستا بخشی از بعد مالی این ستاد به حمایت مالی در استفاده به این آزمایشگاه‌ها برمی گردد. مثلا یک بخش گرنت آزمایشگاهی است که آزمایشگاه‌های معتبر و مجهز کشور عضو آن شبکه هستند وتوسط ستاد نانو گرنتی با ارزش مالی ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان را برای تیم‌ها شار‍‍ژ می‌ شود که  بتوانند از خدمات این ازمایشگاه‌ها بهره‌مند شوند. این خدمت کمک می کند که راحت‌تر از این خدمات استفاده و در هزینه‌هایشان صرفه جویی شود. بخش دیگر این حمایت مالی، اختصاص۶۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان وام  بلاعوض به تیم‌ها می باشد که بنا به تشخیص دبیرخانه و کارگروه ستاد ترویج نانو این حمایت‌ها به صورت مرحله به مرحله اعطا می‌شود. 

وی در ادامه درباره چالش‌هایی که تیم‌ها با آن مواجه هستند ادامه داد: بیشتر گروه‌هایی که وارد مجموعه می‌شوند در تیم سازی و انجام کار تیمی ضعف دارند و از سوی دیگر مشکل آشنایی با مفاهیم کسب و کاری وجود دارد ، که البته  نانواستارتاپ با ارائه و برگزاری کلاس‌هایی به رفع این مشکل می‌پردازد؛ هرچند که بهتر  بود که این آموزش‌ها در مدارس و در دوران تحصیل داده شود تا بتوانند در افراد در آینده از آن مهارت‌ها استفاده کنند.

عبدی درباره چگونگی جذب تیم‌ها توسط این ستاد گفت: افراد تیم‌ها از طریق مسابقاتی که ستاد نانو برگزار میکند جذب میشودند مثلا در برگزیدگان مسابقه ملی فناوری نانو این امتیاز به آن‌ها داده می‌شود که ایده‌های خود را برای ما ارسال کنند، راه دیگر از طریق فراخوان‌هایی که صورت می‌گیرد  که امسال این فراخوان به طور مشترک با صندوق نو آوری شکوفایی اعلام شد  و هم اکنون  ایده‌ها در حال برررسی و ارزیابی هستند. 

عبدی ادامه داد: این شرکت‌ها در ابتدای کار محدود به در حوزه آب و تصفیه پساب بودند، اما در حال حاضر حوزه‌های متعدد دیگری به این مجموعه وارد  شده و گسترده‌تر شدند مانند حوزه مکمل‌ها و  داروها، مواد آرایشی بهداشتی و مواد پیشرفته و تجهیزات آزمایشگاهی؛ خوشبختانه تا کنون ۳۰ درصد از تیم‌های وارد شده به نانو استارت‌آپ از طرح‌های حمایتی استفاده کردند و مشغول فعالیت هستند و البته شایان ذکر است ۵ شرکت دانش بنیان از این طریق توانسته است به ثبت برسد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا