درباره اخذ گواهینامه تبصره ماده ۱۰ آیین‌نامه حمایت از شرکت‌های نوپا برای ۵۰ مرکز رشد دانشگاه آزاد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از اخذ گواهینامه تبصره ماده ۱۰ آیین‌نامه حمایت از شرکت‌های نوپا برای ۵۰ مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، دکتر مجید مشکینی گفت: تعداد ۵۰ مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی که پیش از این موفق به دریافت مجوز فعالیت از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شده بودند، موفق به اخذ گواهینامه تبصره ماده ۱۰ آیین‌نامه حمایت از شرکت‌های نوپا شدند. 

وی افزود: این مراکز پس از ثبت اطلاعات خود در سامانه ایران نوآفرین می‌توانند نسبت به اخذ کدپستی برای تمام  دفاتر و میزها در فضاهای اشتراکی مراکز رشد از طریق سامانه مذکور اقدام کنند. مطابق ماده ۱۰ آیین‌نامه حمایت از شرکت‌های نوپا در صورتی که شرکت‌های مورد حمایت آیین‌نامه ساکن مراکز رشد، فضاهای کاری اشتراکی باشند، سازمان‌های امور مالیاتی کشور و تامین اجتماعی مکلفند نسبت به تخصیص شناسه (کد)های مؤدی و کارگاهی اقدام کنند. 

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه صدور هرگونه مفاصا حساب شناسه (کدهای) مزبور با رعایت قوانین و مقررات مربوطه خواهد بود، خاطرنشان کرد: در تبصره این ماده تصریح شده است فهرست مراکز رشد، فضاهای کاری اشتراکی توسط کارگروهی مرکب از وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، سازمان‌های امور مالیاتی کشور و تامین اجتماعی اعلام می‌شود. 

به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر مشکینی افزود: مراکز رشد واحدهای سطح یک و دو دانشگاه که موفق به اخذ این گواهینامه شده‌اند شامل واحدهای علوم و تحقیقات، اصفهان (دو مرکز)، کرج، اردبیل، اراک، نیشابور، قزوین، تهران شمال، رودهن، نجف‌آباد، ساوه، سنندج، سیرجان، تهران جنوب، یزد، مشهد، رشت، اهواز، تهران غرب، زنجان، خمینی‌شهر، دزفول، لنجان، گرگان، اهر، یاسوج، ایلام، قم، تبریز، کاشان، خرم آباد، کرمان، قوچان، علی آباد کتول، دماوند، شهر قدس، چالوس، اسلامشهر، بجنورد، ساری، کرمانشاه، فلاورجان، دورود، ایلخچی، شهرکرد، ارومیه، شیراز، دهاقان و همدان است.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تقدیر از حمایت‌های سازمان فناوری اطلاعات کشور در صدور این گواهینامه  ابراز امیدواری کرد در راستای توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری، واحدهای دانشگاهی مذکور از ظرفیت‌های قانونی پیش‌بینی شده در آیین‌نامه حمایت از شرکت‌های نوپا استفاده کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا