محمد نورصالحی: اصفهان به قطب صنایع دانش‌بنیان تبدیل خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان می‌تواند به قطب صنایع دانش‌بنیان تبدیل شود، گفت: محدوده شهری به‌خصوص منطقه صنعتی امیرکبیر از گذشته محل استقرار شرکت‌هایی در حوزه فناوری بالا بوده‌ که می‌توانیم این محدوده را مرکز استقرار چنین صنایعی قرار دهیم.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، محمد نورصالحی در نطق میان دستور هشتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار کرد: مردم ولایت‌مدار اصفهان با حضور پرشور خود در راهپیمایی این روز، یادگار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران را به‌خوبی گرامی داشتند.  

وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۲ مبنی بر مهار تورم و رشد تولید، گفت: همه مسئولان کشور و استان در تلاش برای تحقق این شعار هستند و قطعاً در اصفهان نیز تصمیماتی در خصوص تحقق این شعار صورت‌گرفته است. معتقدیم که اصفهان به‌عنوان استان صنعتی کشور می‌تواند در حوزه رشد تولید نقش بسزایی داشته باشد و این رشد تولید به مهار تورم کمک خواهد کرد، ضمن اینکه در حوزه دانش‌بنیان نیز از ظرفیت‌های خوبی برخوردار هستیم که باید موردتوجه جدی قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: سال گذشته مصوبات زیادی توسط شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص رشد شرکت‌های دانش‌بنیان به تصویب رسید که این مصوبات به ده‌ها قرارداد منتهی شد. این سیاست باید کماکان ادامه پیدا کند و برای تحقق تولید مبتنی بر دانش، در شهر و استان خود گام‌های مهمی برداریم.

وی با بیان اینکه استان اصفهان می‌تواند به قطب صنایع دانش‌بنیان تبدیل شود، تصریح کرد: محدوده شهری به‌خصوص منطقه صنعتی امیرکبیر از گذشته محل استقرار شرکت‌هایی در حوزه فناوری بالا بوده‌ است که می‌توانیم این محدوده را مرکز استقرار چنین صنایعی قرار دهیم؛ زیرا مزیت آن‌ها کم آب بر بودن و اشتغال‌زایی بالا است.

نورصالحی ادامه داد: اگر طی برنامه ریزی چند ساله، صنایع آلاینده از شعاع اطراف شهر خارج شوند و اراضی آن‌ها به صنایع دانش‌بنیان اختصاص پیدا کند در کاهش آلودگی هوا بسیار مؤثر خواهد بود.

وی بیان کرد: سه دهکده لجستیک در سطح استان جانمایی شده است و پیگیری ایجاد آن‌ها از سال‌های قبل انجام شده است. مدیریت شهری در شکل‌گیری و فعال‌شدن این دهکده‌ها می‌تواند مؤثر باشد و نتیجه آن توسعه اقتصاد کشور است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بخشی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی استان، اظهار کرد: فرودگاه شهید بهشتی از ظرفیت بالایی برای توسعه برخوردار است، همچنین پایانه صادراتی گل‌وگیاه و محصولات گلخانه‌ای نیز ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه اقتصادی استان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به حمایت از رشد و رونق سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار گفت: مدیریت شهری می‌تواند به تحقق این امر کمک کند و تلاش ما این است که اگر موانعی در این مسیر وجود دارد آن‌ها را رفع و مشوق‌هایی در این زمینه ایجاد کنیم.

نورصالحی در ادامه اظهار کرد: اصفهان در حوزه زیرساخت‌های گردشگری ظرفیت‌های قابل‌توجهی دارد و نمایشگاه بین‌المللی نیز می‌تواند به فضای کسب‌وکار در استان کمک می‌کند. علاوه بر این‌ها ظرفیت‌های اقتصادی فراوان دیگری نیز وجود دارد که مسئولان با حمایت از آن می‌توانند نقش مؤثری در تحقق شعار سال داشته باشند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا