تخصیص منابع تبصره ۱۸ برای رونق اشتغال بخش تعاون

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

در جلسه اخیر شورای عالی اشتغال اختصاص منابع و اعتبارات تبصره ۱۸ بودجه برای رونق اشتغال بخش تعاون مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، براساس مصوبه هشتاد و سومین جلسه شورای عالی اشتغال مقرر شد ۲۵ درصد از اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه به بخش تعاون اختصاص یابد.این امر با اهتمام وزیر تعاون و حمایت رییس جمهور صورت گرفت و مصوبه در ماه‌های پایانی سال گذشته در شورای عالی اشتغال به تصویب رسید.

آنطور که مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفته اختصاص ۲۵ درصد از اعتبارات تبصره ۱۸ بودجه به منظوذ رونق اشتغال بخش تعاون مصوب شده است.

به گفته وی اعتبارات این تبصره در قانون بودجه ۱۴۰۰ تا آبان ماه سال گذشته به بخش تعاون اختصاص یافته است.
در حال حاضر ۴ منبع برای اعطای تسهیلات در حوزه اشتغال درنظر گرفته شده است که تبصره ۱۶، تبصره ۱۸، مشاغل خانگی و مشاغل روستایی را شامل می‌شود و امکان پرداخت تسهیلات به تعاونگران از محل این منابع وجود دارد.

نخستین نشست شورای عالی اشتغال در سال ۱۴۰۲ نیز فروردین ماه امسال برگزار و در این جلسه بر فعال‌تر کردن تعاونی‌ها و بخش خصوصی و احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل اشاره شد.همچنین ضرورت اختصاص تسهیلات و اعتبارات تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۲ به بخش تعاون مورد تاکید قرار گرفت.

پیشتر رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال اعلام کرد که در این نشست مصوب شد مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از تسهیلات تکلیفی بانکها در قالب تسهیلات ارزان قیمت ۴ درصدی برای ایجاد اشتغال تخصیص یابد و از طریق کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد برکت و سازمان بهزیستی در استان‌ها توزیع شود.

به گزارش ایسنا در تبصره ۱۸ بودجه با هدف اجرای برنامه‌های اشتغال مولد و پایدار و با تاکید بر ایجاد بستر اشتغال برای جوانان و زنان جویای کار، فارغ التحصیلان دانشگاهی و اشتغال حمایتی تسهیلاتی پیش بینی و به دولت اجازه داده شده تا از این منابع و تسهیلات به منظور تحقق برنامه‌های اشتغال در بخش‌های مختلف و دستگاه‌های اجرایی استفاده کند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا