پارک علم و فناوری تهران در بوستان ولایت احداث می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

شهردار تهران گفت: بخشی از بوستان ولایت با مجوز به پارک علم و فناوری شهر تهران تبدیل می شود که مجوز ساخت آن را وزارت علوم صادر کرده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران درباره استفاده از ظرفیت علمی و دانشی دانشگاهیان در پیشبرد بهتر امور مربوط به شهر تهران اظهار داشت: ساخت پارک علم و فناوری شهر تهران با همین هدف سیاستگذاری شده و بخشی از بوستان ولایت برای این منظور درنظرگرفته شده است. بوستان ولایت ۲۵۹ هکتار است که ۵۹ هکتار آن به پارک تبدیل شده و قرار است ۲۰۰ هکتار آن را به پارک علم و فناوری شهر تهران تبدیل کنیم و در این زمینه از ظرفیت نخبگان، دانشگاه و حوزه استفاده می‌کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: مجوز ساخت پارک علم و فناوری در بوستان ولایت را وزارت علوم به ما می‌دهد که هم از ظرفیت دانشگاهی و مجموعه‌های نوآور و خلاق استفاده کنیم و هم نیاز خود را به دانشگاه‌ها و به ویژه دانشگاه تربیت مدرس اعلام کنیم و بتوانیم این کار را به صورت ویژه پیش ببریم.

وی گفت: بحث دیگری را که دنبال می‌کنیم پهنه های هوشمند و نوآورانه در شهر تهران است که پهنه غرب، شرق و مرکز تهران به همین منظور تعریف شده است. در پهنه غرب تهران، محور دانشگاه شریف است و در پهنه شرق دانشگاه علم و صنعت و در پهنه مرکز که گسترده تر از آن دو پهنه است، دانشگاه تربیت مدرس، تهران و امیرکبیر درنظرگرفته شده‌اند.

شهردار تهران گفت: امیدواریم با ایجاد این پهنه‌ها بتوانیم زیست شهری را با خدماتی که ارایه می دهیم متفاوت کنیم و آن را محرک و لوکوموتیو تغییر شهر تهران قرار دهیم که در این زمینه نقش دانشگاه‌ها خیلی بارز و پررنگ می‌شود.

زاکانی اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های هوشمندسازی در تهران یکی از اولویت‌های شهرداری تهران محسوب می‌شود و به طور کلی در شهر تهران به دنبال توسعه با هویت ایرانی اسلامی و بومی مبتنی بر نیاز شهروندان هستیم.

شهردار تهران تاکید کرد: تهران باید به عنوان یک شهر فناور شناخته شود چراکه این ظرفیت در این شهر وجود دارد. با توجه به اینکه بیش از ۶۰۰ هزار دانشجو در تهران مشغول تحصیل هستند، می‌توان گفت که بیشترین ظرفیت دانشی کشور در این شهر قرار دارد و ما قصد داریم حوزه فناوری و زیرساخت‌های هوشمندسازی را در تهران فعال کنیم تا این کلانشهر در آینده به شهری هوشمند و خلاق تبدیل شود.

خط ۴ مترو با ۱۱ ایستگاه برای رفاه حال دانشجویان این مناطق تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

زاکانی درباره اینکه دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع)، پردیس فنی-مهندسی شهید عباسپور و دانشگاه آزاد واحد تهران شمال برای تسریع در عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط ۴ مترو به شهرداری درخواست زده‌اند، گفت: برای تکمیل خط چهار با دو مجموعه خصوصی و نیمه خصوصی (بنیاد مسکن) قرارداد بسته شده است که تا دوسال آینده خط ۴ با ۱۱ ایستگاه به پایان برسد.

وی اظهار داشت: بخشی از این پروژه امسال و بخش دیگر آن هم سال آینده انجام خواهد شد و به این ترتیب پرونده خط چهار مترو بسته می‌شود. قسمت شمالی خط چهار هم امسال افتتاح می‌شود.

شهردار تهران درباره ارتباط شهرداری با دانشگاه ها برای استفاده از توان علمی و دانشی آنها گفت: موضوع همکاری بین شهرداری و دانشگاه در همه ابعاد مطرح است. ما خودمان را برای اداره شهر نیازمند تکیه به اهل علم، دانشگاه و نخبگان می‌دانیم و با مشارکت آنها است که می‌توانیم یک مسیر معقولی را برای اداره شهر داشته باشیم و شهر را متحول کنیم.

وی اظهار داشت: در مقابل به این موضوع توجه داریم که شهرداری چه خدماتی را می تواند به مجموعه دانشگاه بدهد؛ یکی از این خدمات ساخت مسکن اساتید است که به عنوان یک تکلیف و وظیفه به این موضوع نگاه می شود.

شهردار تهران افزود: دانشگاه تربیت مدرس بخشی از مکان و زمین‌های خود را برای ساخت چند هزار واحد مسکونی اختصاص داده است که ما به ازای تسهیل‌گری و سرعت بخشیدن به موضوع ساخت و ساز در همه ابعاد آن چه از نظر پروانه ساخت و ساز و چه برای ساخت آن به دانشگاه کمک می‌کنیم، چرا که شهرداری دارای ظرفیت گسترده‌ای است که می‌تواند در خدمت دانشگاه قرار بگیرد.

اکانی درباره تفاهم‌نامه مشترک شهرداری تهران و دانشگاه تربیت‌ مدرس به منظور ساخت پنج هزار واحد مسکونی برای این مرکز آموزشی گفت: موضوع همکاری شهرداری و دانشگاه، محدود به ساخت مسکن نمی‌شود و فراتر از این حوزه است. برای این منظور نشستی با اعضای شورای دانشگاه تربیت مدرس برای بیان دیدگاه‌ها، موارد و شرایط مختلف در زمینه ساخت مسکن داشتیم تا بر اساس این دیدگاه ها و نقطه نظرات بتوانیم از ظرفیت دانشگاه هم برای ارتقای و هم عملیاتی کردن طرح استفاده کنیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا