افزایش ۱۵ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان در خراسان جنوبی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از رشد ۱۵ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان در استان خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: افزایش ۱۵ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان استان و سه درصدی شرکت‌های فناور استان و افزایش ۱۹۵ نفری اشتغال شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان نسبت به سال ۱۴۰۰ از نتایج مثبت در تحقق شعار سال در خراسان جنوبی است.

وی افزود : در حال حاضر ۴۸ شرکت داشت بنیان و ۱۸۲ شرکت فناور در استان فعال هستند. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: اختصاص مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان پارک علم وفناوری استان که در صورت تکمیل به عنوان زیر ساخت اصلی نقش مهمی در راهبری و ایجاد زمینه گسترش فعالیت‌های دانش‌بنیان و فناور در استان دارد از دیگر نتایج تحقق شعار سال گذشته در استان بود.

اشرفی از رفع مسائل و مشکلات شرکت دانش‌بنیان و فناور با استفاده از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خبر داد و گفت: در این راستا به صورت موردی مشکلات ۳۵ شرکت درحوزه غذا ودارو، تامین اجتماعی وامورمالیاتی مورد بررسی و مصوبات اجرایی برای رفع مشکلات اتخاذ گردیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه‌های مزیت دار استان از جمله معدن، کشاورزی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و گردشگری و پیگیری ایده‌های متنوع برای تجاری‌سازی و برگزاری رویداد‌ها برای تحقق این موضوع افزود: لذا با توجه به گزارش وزارت کشور درخصوص بقیه استان‌ها در راستای تحقق شعار سال اقدامات شاخص وارزشمندی دراین زمینه در سراسر کشور انجام گرفته که به طور حتم منشا، الگو و نقشه راهی برای تحقق شعار سال جاری که رشد تولید است به حساب می‌آید.

اشرفی ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور که محرکه تولید در تمام حوزه‌ها محسوب می‌شوند می‌توانند نقش مهمی در رشد تولید و افزایش اشتغال‌زایی ایجاد کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا