هادی رضا‌زاده: پرداخت وام صندوق کارآفرینی امید در خراسان‌شمالی سه برابر شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرپرست صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی گفت: این صندوق پارسال هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در راستای حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک پرداخت کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال ما قبل آن سه برابر شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا،هادی رضا‌زاده، اظهار کرد: این اعتبار در بخش‌های کشاورزی، صنعت، خدمات و در جهت محرومیت زدایی و حمایت از صاحبان مشاغل پرداخت و برای بیش از هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.

وی افزود: این تسهیلات از محل بند الف تسهیلات تبصره ۱۸، تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری، سفر رییس جمهور و اعتبارات داخلی پرداخت شده است.

سرپرست صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی تصریح کرد: علاوه بر پرداخت اعتبارات تکلیفی در راستای مسوولیت اجتماعی، صندوق کارآفرینی امید با انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی از نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و امور زندان‌ها حمایت می‌کند.

وی گفت: این صندوق در حمایت و خودکفایی اقشار مختلف نیازمندان با پرداخت ۵۹ فقره تسهیلات به مددجویان زندانی به مبلغ ۴۸ میلیارد ریال، ۵۴ فقره تسهیلات به مددجویان بهزیستی به مبلغ ۱۳۵ میلیارد و پرداخت ۹۳ فقره تسهیلات به مددجویان کمیته امداد به مبلغ بیش از ۲۴۰ میلیارد ریال برای بیش از ۲۸۰ نفر شغل ایجاد کرد.

حمایت از طرح‌های نیمه راکد

رضازاده به کمبود فرآورده‌های گوشتی و نوسانات قیمت مرغ در استان اشاره کرد و افزود: صندوق کارآفرینی امید با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به ۹ مرغداری به مبلغ ۲۳۵ میلیارد ریال توانست علاوه بر حمایت از صنعت مرغداری و مرغ گوشتی و احیای کسب و کارهای راکد و نیمه فعال نیز تاثیرگذار باشد.

وی عنوان کرد: با توجه به درخواست‌های مردمی در سفر رییس جمهوری به استان تعداد ۱۰۷ فقره تسهیلات به مبلغ ۵۰ مییلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال نیز در این زمینه پرداخت شد.

رضازاده افزود: همچنین در مصوبه سفر نیز تعداد ۱۷ طرح نیمه فعال و راکد به مبلغ ۵۲۰ میلیارد ریال به صندوق معرفی شد که تاکنون با پرداخت تسهیلات به هشتطرح به مبلغ ۲۱۰ میلیارد ریال از آنها حمایت شده است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد روستایی هستند و بیشترین اشتغال استان مربوط به حوزه کشاورزی است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا