علی افروس: ۳۰ شرکت فناور در پردیس علم و فناوری انرژی خوزستان مستقر می‌شوند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان از استقرار ۳۰ شرکت و واحد فناور دانشگاه آزاد اسلامی در پردیس علم و فناوری انرژی استان خوستان و تجاری‌سازی ۳ محصول دانش‌بنیان در سال جدید خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، علی افروس، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و واحد اهواز در تشریح برنامه‌های سال جدید و دستاوردهای علمی و فناورانه سال ۱۴۰۱ این دانشگاه اظهار کرد که از برنامه‌های حوزه معاونت پژوهش و فناوری در سال ۱۴۰۲ می‌توان استقرار ۳۰ شرکت و واحد فناور در پردیس علم و فناوری انرژی و تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان (حداقل ۳ محصول)، پایان‌نامه‌های محصول محور و ساخت نمونه اولیه محصولات را ذکر کرد.

به گفته وی، راه‌اندازی پردیس پارک علم و فناوری انرژی و ایجاد مراکز رشد واحدهای فناور در ماهشهر، آبادان و اندیمشک ازجمله اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی به منظور تحقق شعار سال گذشته با عنوان «تولید دانش‌بنیان اشتغال‌آفرین» بوده است.

حضور در رویداد ملی عصر امید با ۲۰۰ شرکت فناور و دانش‌بنیان، زیرساخت و هسته‌ پژوهشی

افروس اضافه کرد: حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در رویداد عصر امید کشوری ۱۴۰۱ با حدود ۲۰۰ شرکت فناور و دانش‌بنیان، زیرساخت و هسته‌ پژوهشی شرکت کرد. رویداد عصر امید استان خوزستان هم مصادف با هفته پژوهش و فناوری سال ۱۴۰۱ با حضور ۳۰ محصول شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و سازمان‌ها و صنایعی از قبیل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، شرکت ملی حفاری ایران، سازمان آب و برق استان خوزستان، شرکت فولاد خوزستان، شرکت فولاد اکسین و صنایع خصوصی برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان گفت: به منظور بسترسازی اشتغال دانش‌بنیان، پردیس پارک علم و فناوری انرژی در زیرمجموعه سرای نوآوری انرژی (نفت، گاز و پتروشیمی) دانشگاه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دیگر مسئولان گشایش یافت و اکنون بستر لازم برای تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان فراهم شده است.

صادرات تجهیزات دانش‌بنیان و واردات فناوری در منطقه آزاد اروند 

وی گشایش پردیس پارک علم و فناوری انرژی استان خوزستان در سال ۱۴۰۱ و راه‌اندازی شرکت مادر تخصصی در منطقه آزاد اروند به منظور صادرات تجهیزات دانش‌بنیان و واردات فناوری را از برجسته‌ترین اتفاقات مهم سال گذشته دانشگاه آزاد خوزستان در حوزه پژوهش و فناوری قلمداد کرد.

افروس با بیان اینکه از موفقیت‌های استان خوزستان در گام دوم دانشگاه با نگاه حل مسئله می‌توان برنامه‌های علمی پتروشیمی و فولاد را نام برد به آنا گفت: در این دو برنامه علمی، چالش‌های دو صنعت بزرگ استان خوزستان(پتروشیمی و فولاد) در قالب زمینه‌های پژوهشی تعریف شده است که اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در قالب پایان‌نامه، رساله و طرح‌های پژوهشی راهکار‌هایی برای حل چالش‌های صنعت ارائه داده‌اند.

به گفته این مسئول، حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در سه راهبرد یا بسته کاری «مرجعیت علمی و تمدن ساز»، «قابلیت حل مسئله» و «فناوری، نوآوری و کارآفرینی» مطابق اهداف و اقدامات سند تحول و تعالی دانشگاه گام‌های مؤثری برداشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان یادآور شد: از جمله این اقدامات می‌توان برگزاری کنفرانس‌های معتبر و برند از قبیل کنفرانس ملی سیستم‌های مکانیکی و نوآوری‌های صنعتی، نشست‌های تخصصی با صنایع و سازمان‌ها از قبیل پتروشیمی و آب و برق خوزستان، ایجاد پردیس پارک علم و فناوری انرژی، ایجاد مراکز رشد ماهشهر، آبادان و اندیمشک، قرارداد‌های پژوهشی برون دانشگاهی و جذب بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات از طریق بنیاد برکت و مؤسسات بیرون از دانشگاه برای حمایت از شرکت‌ها و واحد‌های فناور مستقر در مراکز رشد را نام برد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا