امیرحسین میرآبادی: خانه نوآوری در برزیل و ونزوئلا راه‌اندازی می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرپرست مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از راه اندازی خانه نوآوری در برزیل و ونزوئلا در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از مهر، یکی از اقدامات زیرساختی در راستای توسعه صادرات شرکتهای دانش‌بنیان، خلاق و فناور در سال‌های اخیر، راه‌اندازی خانه‌های نوآوری و فناوری (iHit: Iran house of innovation & technology) در کشورهای هدف صادراتی بوده است.

این خانه های نوآوری در جهت تسهیل امر صادرات محصولات دانش‌بنیان راه‌اندازی شده‌اند و دو سرویس اصلی به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌کنند.

خانه‌های نوآوری تاکنون در چین، کنیا، روسیه، تهران، سوریه، ترکیه راه‌اندازی شده اند.

سرویس‌های اصلی کمک کننده از طریق خانه‌های نوآوری و فناوری به شرکت‌های دانش‌بنیان شامل خدمات نرم افزاری و سخت افزاری می‌شود. خدمات سخت افزاری اعم از نمایش کالا و دستاوردهای دانش‌بنیان در نمایشگاه عرضه محصولات، فضای کار اشتراکی، فضای کار اختصاصی، سالن جلسات و امکانات برگزاری نشستهای B۲B هستند.

خدمات نرم افزاری نیز شامل بازاریابی، تحقیقات بازار، یافتن شریک تجاری، برگزاری دوره‌های آموزشی و منتورینگ و اخذ استانداردها و مجوزهای فروش بین‌المللی می‌شود.

امیرحسین میر آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برنامه مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی درباره خانه‌های نواوری گفت: بنا داریم در سال ۱۴۰۲ خانه‌های نوآوری جدیدی در ونزوئلا و برزیل ایجاد کنیم.

سرپرست مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با بیان اینکه از غرب افریقا درخواست‌هایی برای راه‌اندازی خانه نوآوری داشته‌ایم، گفت: کشورهای CISنیز خواستار ایجاد چنین خانه‌هایی هستند.

وی گفت: توجه ما برای سال جدید صادرات محصولات دانش‌بنیان به افریقا در حوزه‌های مربوط به غذا، سلامت و زیرشاخه‌های آن است. همچنین در گام بعدی در صدد هستیم که صنعت را در نظر بگیریم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
مهر
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا