بهروز رحیم‌زاده: بیش از ۲۵ هزار فرصت شغلی در استان اردبیل ایجاد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از ایجاد بیش از ۲۵ هزار فرصت شغلی جدید در این استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، بهروز رحیم‌زاده روز شنبه در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به تحقق صددرصدی تعهد اشتغال در استان اردبیل اظهار کرد: میزان تعهد ایجاد اشتغال استان اردبیل در سال جاری ۲۳ هزار و ۷۵۰ نفر بود که با همکاری ۲۰ دستگاه اداری، بیش از ۲۵ هزار فرصت شغلی ایجاد شد و همه این دستگاه‌ها اجرای تعهد اشتغال خود را در سامانه رصد ثبت کرده‌اند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل هیچگونه نقشی در ثبت تعداد اشتغال ایجاد شده توسط دستگاه های مرتبط ندارد، اظهار کرد: دستگاه های اداری تعهد ایجاد اشتغال موظف هستند تعداد اشتغال ایجاد شده را در سامانه سراسری رصد که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طراحی شده است، ثبت کنند.

وی بیان کرد: همه دستگاه ها باید به صورت واقعی تعداد اشتغال ایجاد شده را در سامانه ثبت کنند، چرا که تعداد اشتغال ثبت شده در سامانه رصد پایش و راست آزمایی می شود.

رحیم‌زاده با بیان اینکه سامانه رصد در واقع مبنا و مرجع برنامه ریزی و تصمیم گیری است، اضافه کرد: درستی یا نادرستی ایجاد اشتغال در سامانه رصد به سه روش ارسال پیامک به شاغلین، تماس تلفنی با شاغلین و یا مراجعه حضوری به شاغلین راست آزمایی می شود.

اردبیل در جذب تسهیلات مشاغل خانگی در رتبه دوم قرار دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه امسال ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی در این استان پرداخت شده است، گفت: استان اردبیل از نظر جذب میزان تسهیلات مشاغل خانگی بعد از استان تهران، در رتبه دوم کشوری قرار گرفته است.

وی همچنین از پرداخت ۴۱۰ میلیارد ریال تسهیلات با همکاری بانک های عامل به متقاضیان بند “الف” تبصره ۱۸ معرفی شده از سه دستگاه ورزش و جوانان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی و نیز فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال جاری خبر داد و افزود: استان اردبیل با جذب و پرداخت ۱۳۰ درصدی این تسهیلات، در جایگاه ممتاز کشوری قرار گرفته است.

رحیم زاده خاطرنشان کرد: از محل بند “ب” تبصره ۱۶ نیز سهم استان اردبیل ۱۶ هزار و ۱۶۰ میلیارد بود که در حال پرداخت است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۱۰ شرکت تعاونی با بیش از ۱۳۰ هزار نفر عضو در استان اردبیل اظهار کرد: ۱۷ درصد فرصت‌های شغلی این استان متعلق به بخش تعاونی بوده و هم اکنون ۱۷ هزار نفر در این شرکت‌های تعاونی مشغول به کار هستند.

این مقام مسئول با اشاره به نشست اخیر هم اندیشی حوزه تعاون چهار استان شمالغرب کشور با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به میزبانی اردبیل، بیان کرد: تلاش می‌شود تا تعداد شرکت‌های تعاونی فعال افزایش و تعداد شرکت‌های تعاونی غیرفعال کاهش یابد تا سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در اقتصاد کشور محقق شود.

اردبیل در در رسیدگی به شکایت دعاوی کارگری و کارفرمایی جزو استان‌های برتر است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: اردبیل در رسیدگی به شکایت دعاوی کارگری و کارفرمایی توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزو استان های برتر کشور است.

رحیم زاده با بیان اینکه رسیدگی به شکایت دعاوی کارگری و کارفرمایی یکی از شاخص های ارزیابی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌هاست، افزود: میانگین مدت زمان رسیدگی به این دعاوی در استان اردبیل ۳۲ روز است.

وی اظهار کرد: البته شکایت دعاوی کارگری و کارفرمایی و رسیدگی به آن مایه افتخار نیست و امیدواریم حتی یک اختلاف بین کارگر و کارفرما در استان اردبیل وجود نداشته باشد.

این مقام مسئول بیان کرد: امسال با افزایش بی سابقه ۵۷ درصدی افزایش حقوق کارگران نگران تعدیل کارگران در واحدهای تولیدی و صنعتی بودیم اما خوشبختانه نه تنها هیچ کارگری از محل کار اخراج نشد، بلکه تعداد شکایت دعاوی کارگری و کارفرمایی در استان اردبیل کاهش یافت.

امسال با افزایش۵۷ درصدی افزایش حقوق کارگران نگران تعدیل کارگران در واحدهای تولیدی بودیم اما خوشبختانه نه تنها هیچ کارگری از محل کار اخراج نشد، بلکه تعداد شکایت دعاوی کارگری و کارفرمایی کاهش یافت.

رحیم زاده همچنین از برگزاری ۷۰ مورد مسابقه برای مردان و ۲۱ مورد مسابقه برای بانوان مشمول مشاغل کارگری در استان اردبیل طی سال جاری خبر داد و افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان امسال چهار جشنواره و ۲ مسابقه ورزشی کشوری در رشته‌های دارت و شطرنج به میزبانی اردبیل برگزار کرده و ۹۴ نفر از ورزشکاران عضو مجموعه‌های ورزشی کارگری و کارفرمایی این استان به مسابقات کشوری اعزام شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل کمک برای بهبود فضای کسب و کار در استان را از اولویت‌های اصلی این اداره کل در سال آینده عنوان کرد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا