راه‌اندازی شرکت تعاونی توسعه و عمران خلخال

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

فرماندار خلخال از تشکیل و راه اندازی شرکت تعاونی توسعه و عمران این شهرستان خبر داد و گفت: شرکت‌های توسعه و عمران شهرستانی می‌توانند با جلب مشارکت مردم نقش مهمی در توسعه و پیشرفت منطقه داشته باشند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا ، سید جواد یحیی زاده امروز یک شنبه در جلسه تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران خلخال افزود: برخلاف سایر تعاونی‌های تشکیل شده در بخش‌های مختلف، فعالیت‌های شرکت توسعه و عمران شهرستان‌ها بسیار گسترده بوده و محدودیتی برای عضویت افراد با شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در آن وجود ندارد.

فرماندار خلخال با بیان اینکه هم اکنون ۴۵۰ نفر اقدام به عضویت در شرکت تعاونی توسعه و عمران خلخال کرده‌اند گفت: با توجه به ضعف فرهنگ تعاونی در جامعه و عملکرد ناموفق بسیاری از تعاونی‌های این شهرستان در گذشته، همت مسئولان و مردم برای توسعه فعالیتهای این شرکت و جلب اعتماد عمومی برای عضویت در آن لازم است.

وی افزود: حل مشکلات اقتصادی متعدد جامعه نیازمند برنامه‌ریزی برای مشارکت عمومی مردم در امور اقتصادی است که این امر با تشکیل تعاونی محقق می‌شود.

یحیی زاده خاطرنشان کرد: نقش تعاونی‌ها در رونق اقتصادی جامعه بر کسی پوشیده نیست و انتظار از اعضای هیئت مدیره شرکت تعاونی عمران و توسعه خلخال جلب اعتماد عمومی برای دست یابی به اهداف این شرکت است .

همچنین در این جلسه معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: تشکیل و راه‌اندازی شرکت‌های توسعه و عمران در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی با هدف تجمیع منابع ، کوچک سازی دولت ، رونق اقتصادی مناطق ، حل مشکل بیکاری ، افزایش اعتماد عمومی به بخش تعاون و ورود عامه مردم به بخش تعاون است.

نادی علی یگانه زاده اضافه کرد: محدودیت و یا شرایط سنی خاصی برای عضویت در این تعاونی وجود ندارد ضمن اینکه عضویت در سایر تعاونی‌ها مانع از عضویت در این تعاونی نیست و حتی در صورتی که بدلایلی برخی از افراد شرایط عضویت در آن را نداشته باشند می‌توانند بصورت مشارکتی و سهامداری در آن فعالیت کنند.

وی همچنین با اشاره به گسترده بودن فعالیت‌های این تعاونی در مقایسه با تعاونی‌های دیگر گفت: واگذاری پروژه‌های عمرانی دولتی و با ترک تشریفات به این شرکت، برخورداری از انواع معافیت‌های مالی و تعداد بالای اعضای آن از مزایای شرکتهای تعاونی توسعه و عمران شهرستان‌های مختلف استان اردبیل است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا