روح الله دهقانی فیروزآبادی: از پیوند دانش‌بنیان‌ها به صنعت پتروشیمی حمایت می‌کنیم

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری از نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در خلق ارزش افزوده و تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی گفت.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری روح الله دهقانی فیروزآبادی، در «نشست تبیین نقش صنایع پتروشیمی در تحقق شعار سال» که با حضور عبدالعلی علی‌عسگری، مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس و جمعی از فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه عنوان کرد: اگرچه در واپسین روزهای سال به سر می‌بریم، اما شعار سال در آغاز راه خود قرار دارد و می‌بایست برای تحقق این شعار، همچنان و با قوت بیش از پیش، گام‌های جدی برداشته شود. شعار سال شروع و طلیعه یک جریان بزرگ در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان بود و لازم است تمامی دستگاه‌ها و مردم، برای به جریان افتادن روند حرکت این اقتصاد گام‌های جدی بردارند.

دهقانی با اشاره به نقش راهبردی رهبر معظم انقلاب در اهمیت‌بخشیدن به اقتصاد دانش‌بنیان و ضرورت عزم جدی همه بخش‌های جامعه برای تحقق این منویات، افزود: امید داریم امسال نیز لطف رهبری شامل حال ما و فعالان این حوزه شود و حتی در شعال امسال نیز اقتصاد دانش بنیان را مورد عنایت قرار دهند. به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، اقتصاد دانش بنیان ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، با تاکید بر این که کشور راهی جز حرکت در مسیر اقتصاد دانش‌بنیان ندارد، عنوان کرد:  ایران عزیز علاوه بر منابع سرشار سرزمینی، از سرمایه ارزشمند نیروی انسانی دانش‌آموخته و ظرفیت بالای مغزافزار بهره می‌برد؛ از آن جایی که چنین سرمایه ارزنده‌ای را در اختیار داریم، ناگزیر هستیم در مسیر توسعه یک اقتصاد مبتنی بر نوآوری، دانش و فناوری حرکت کنیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان با اشاره به نقش صنایع پتروشیمی در خلق ارزش افزوده و اشتغال فناورانه افزود: خوشبختانه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس گام بزرگی در مسیر تکمیل زنجیره ارزش و توسعه حلقه های پایین دست این زنجیره برداشته است و سایر صنایع پتروشیمی نیز می‌بایست در مسیر تکمیل زنجیره ارزش به کمک توسعه و حمایت از صنایع پایین دستی گام بردارند. امیدواریم با گام های ارزشمندی که برداشته شده، ارزش افزوده قابل توجهی به ارمغان بیاورد.

دهقانی با اشاره به حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان از توسعه صنایع دانش‌بنیان در حوزه پنروشیمی عنوان کرد: در حوزه پتروشیمی نیز تنه درخت صنایع بالادستی به شمار می‌روند و همان صنایع پایین دستی حکم شاخه‌های این درخت تنومند را دارند؛ ارزش افزوده واقعی را شکوفه های روییده در این سرشاخه‌ها خلق می کنند. امیدواریم با پیوند دانش بنیان ها به این شاخه های جوان و تنه تنومند صنعت پتروشیمی شاهد به ثمر نشستن ارزش افزوده بالا و اشتغال قابل توجه از این درخت ریشه دار باشیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا