امارات متحده عربی در مسیر افتتاح منطقه آزاد جدید ارز دیجیتال

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

امارات متحده عربی در راستای برنامه‌های توسعه فضای بازار کریپتو در این کشور، قصد افتتاح منطقه آزاد جدید ارز دیجیتال را دارد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از تجارت نیوز، کشور امارات متحده عربی در جدیدترین اقدام خود در راستای توسعه تکنولوژی‌های متاورس و بلاکچین در این کشور، قصد ایجاد منطقه آزادیبرای شرکت‌های ارز دیجیتال و دارایی‌های دیجیتال را در راس الخیمه دارد.

آغاز فعالیت RAK DAO

راس الخیمه امارات به عنوان جدیدترین منطقه در امارات، منطقه آزاد شرکت‌های صنعت ارز دیجیتال را خواهد داشت. هدف این تصمیم، جذب بازیگران جهانی صنعت ارز دیجیتال به این کشور است. سازمان مستقل غیرمتمرکز RAK Digital Assets Oasis یک منطقه با هدف و نوآوری آزادسازی فعالیت‌های غیرمجاز در بخش فضای دارایی‌های دیجیتال خواهد بود. ثبت درخواست‌ها برای فعالیت در این منقطه آزاد در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ میلادی آغاز خواهد شد. سازمان مستقل غیرمتمرکز RAK، ابتدا با فعالیت‌های غیرمالی شروع به‌کار خواهد کرد و در مراحل بعدی، فعالیت‌های مالی معرفی خواهند شد. البته، کارآفرینان هنوز مجوز تاسیس صرافی رمزارز که یکی از فعالیت‌های مالی تحت نظارت ESCA است را ندارند.

ویژ‌گی منطقه آزاد ارز دیجیتال

منطقه آزاد به ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های دیجیتال در تکنولوژی‌های در حال ظهور مانند متاورس، بلاکچین، کیف‌پول‌های ارز دیجیتال، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) و برنامه های کاربردی غیرمتمرکز (DApps) اختصاص خواهد یافت.

در مناطق آزاد، کارآفرینان مالکیت ۱۰۰ درصدی کسب‌و‌کار خود را در اختیار خواهند داشت و چارچوب پرداخت مالیات و دیگر قوانین مختص به خود را خواهند داشت. تنها قانون مشابه برای شرکت‌های این مناطق و شرکت‌های خارج از منطقه، قوانین کیفری امارات متحده عربی خواهد بود. سازمان اوراق بهادار و کالا (SCA) یکی از تنظیم‌کننده‌گان اصلی مالی در امارات متحده عربی است. بر اساس قوانین دارایی‌های دیجیتال فدرالی، این نهاد اختیارات خود را در تمامی مناطق امارات به‌غیر از مناطق آزاد دارد.

این مناطق آزاد شامل منطقه بازار جهانی ابو‌ظبی (ADGM) و مرکز بین‌المللی مالی دبی (DIFC) می‌شود. منطقه آزاد جدید، بیش از ۴۰ منطقه جدید را به این کشور اضافه خواهد کرد و شرکت‌های وب۳، ارز دیجیتال و بلاکچین زیادی را به خود جذب خواهد کرد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
تجارت نیوز
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا