دعوت از دانش‌بنیان‌ها برای بومی‌سازی تجهیزات سامانه هوشمند سوخت

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از همه شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه تجهیزات سامانه هوشند سوخت، برای تکمیل فرآیند بومی‌سازی تجهیزات این سامانه دعوت کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا،  «علی‌اکبر نژادعلی»، بعدازظهر روز شنبه ۸ بهمن در آیین رونمایی از تولید کارت هوشمند سوخت با حضور «ابوالفضل نجارزاده»، سرپرست بانک ملی در محل ساختمان مرکزی این بانک گفت: یکی از چالش‌های ما در حوزه تجهیزات سامانه هوشمند سوخت، انحصاری بودن فناوری تراشه‌های کارت هوشمند سوخت بود که تنها در اختیار چند کشور بود و خوشبختانه هم‌اکنون به سمت بومی‌سازی در حوزه کارت‌های هوشمند سوخت ازسوی بانک ملی گام برداشته‌ و امیدواریم همه فرآیند تولید کارت‌های هوشمند سوخت و نیز تجهیزات این سامانه بومی‌سازی شود و بتوانیم از کشورهای خارجی به‌طور کامل بی‌نیاز باشیم.

وی افزود: در زمینه تولید و تحویل کارت‌های هوشمند سوخت با مشکلاتی روبه‌رو شده بودیم که با کمک دوستان ما در شرکت چاپ و نشر بانک ملی این مشکل برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: قرارداد امضا شده با بانک ملی ایران مبنی بر تولید و تحویل یک میلیون قطعه کارت هوشمند سوخت است که تا کنون ۸۰۰ هزار قطعه از آن تحویل شده و ۲۰۰ هزار قطعه دیگر نیز به‌زودی تحویل خواهد شد که امیدواریم بتوانیم با این فرآیند، کارت سوخت مالکان خودروها را با سرعت بیشتری تحویل دهیم.

نژادعلی همچنین با دعوت از همه شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه تجهیزات کارت هوشمند سوخت برای تکمیل فرآیند بومی‌سازی این تجهیزات گفت: امیدواریم با همکاری شرکت‌های ۱۲ گانه‌ای که در حوزه پرداخت الکترونیک فعال هستند و می‌توانند با سرمایه‌گذاری در زمینه نوسازی تجهیزات جایگاه‌های عرضه همکاری کنند، به سمت نوسازی تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سامانه هوشمند سوخت در کشور حرکت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه فناوری سامانه هوشند سوخت نیاز به تعدادی ادوات و ابزار دارد گفت: ما از خدمات بعضی از شرکت‌ها به‌منظور نوسازی این سامانه استفاده کرده‌ایم، اما با توجه به تأکیدهای مقام معظم رهبری بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به‌دنبال شرکت‌هایی هستیم که بتوانند فناوری سامانه هوشمند سوخت را بومی‌سازی کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به فرسوده و ناکارآمد شدن بعضی از تجهیزات جایگاه‌های عرضه سوخت، بیان کرد: تاکنون موفق شده‌ایم بعضی از تجهیزات سامانه هوشمند سوخت که قدمت ۲۰ ساله دارند، با همکاری چند شرکت دانش‌بنیان بومی‌سازی کنیم که امروز چند نمونه از آن در جایگاه‌های عرضه سوخت نصب و راه‌اندازی و آزمون‌های چندباره آن نیز انجام شده و به مرحله قرارداد رسیده و تولید انبوه آن آغاز و با تجهیزات قدیمی جایگزین شده است.

نژادعلی سامانه هوشمند سوخت را طرحی ملی و بی‌نظیر در دنیا در حوزه سامانه‌های هوشمند اعلام کرد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه در سال ۸۵ و سهمیه‌بندی بنزین در سال ۸۶، از مصرف افسارگسیخته بنزین در کشور جلوگیری شد و شاهد کاهش ۱۲.۵ درصدی مصرف بنزین در کشور بودیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا