روح الله دهقانی فیروزآبادی: شرکت‌های فعال دارویی حمایت می‌شوند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور از برنامه‌های این معاونت را حمایت از شرکت‌های فعال دارویی ​​​​​​​اعلام کرد و گفت: با حمایت از این شرکت‌ها فعالیت آنها گسترده شده و با تشکیل مجموعه‌های بزرگ تر وارد بخش صادرات می‌شوند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «روح الله دهقانی فیروزآبادی»، درباره ورود دانش‌بنیان‌ها به بخش دارو اظهار داشت: در سال های اخیر اتفاقی که در بخش دارو و سلامت افتاده است، قابل انکار نیست و شاهد افزایش سرعت تولید داروهای بعضا بسیار پیشرفته که در دنیا خاص هستند، هستیم.

وی یادآور شد: حوزه سلامت و غذا در این معاونت به عنوان یک حوزه جدی دنبال می شود و تلاش داریم شرکت‌های فعال دارویی را حمایت کنیم تا فعالیت آنها گسترده شده و با یکدیگر همکار شوند و مجموعه های بزرگ تر ایجاد شود تا بتوانیم با چند برند ویژه دارو برای کشورهای همسایه و کشورهایی که توانایی تولید دارو را ندارند، تولید کنیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بیشتر داروهایی که توسط دانش بنیان ها تولید می شود، ‌داروهای با فناوری بالا هستند مانند محصولات حوزه بیوتکنولوژی که فناوری آنها بسیار بالا است.

استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در تهران سخت است

دهقانی فیروزآبادی همچنین درباره مشکلات دانش‌بنیان‌ها برای استقرار در پارک های علم و فناوری گفت: از تمام ظرفیت‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان برای استقرار دانش‌بنیان‌ها و همچنین اعتبارات مالیاتی استفاده می کنیم که اولین مرحله آن هم آغاز شده است.

وی تاکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان پشت در پارک‌های علم و فناوری نمانده‌اند، در تهران به دلیل شرایط و هزینه‌های بالا، استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان سخت است اما در بیشتر شهرها اینگونه نیست.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور ادامه داد: پیش بینی من این است که اگر قانون جهش تولید دانش بنیان به خوبی اجرا شود در ۱۰ سال آینده شرکت دانش بنیانی نخواهیم داشت که به دلیل کمبود فضا ، فعالیت آن متوقف شود.

دهقانی فیروزآبادی همچنین درباره همکاری ایران با کشورهای دیگر در بخش دانش‌بنیان‌ها اظهار داشت: برای همه کشورهای دنیا به شکل مختلف و ممکن برنامه داریم؛ حتی برای ایرانیان که در آمریکا و اروپا زندگی می‌کنند و علاقه مند به ایران هستند، برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت ،خدمات و دانش آنها کرده‌ایم و با هر کشور براساس شرایط خاص آن همکاری می‌کنیم.

بودجه معاونت علمی ریاست جمهوری رشد خوبی داشته است

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور درباره بودجه این معاونت در سال آینده گفت: رشد بودجه این معاونت به نسبت خوب است و البته در بندهای مختلف ارقام متفاوت است اما مهم تر از رشد بودجه، چند حکم ارزشمند در بودجه معاونت علمی از جمله احکام در تبصره ۶ و ۱۸ لایحه بودجه که می تواند به دانش بنیان ها کمک کند.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد:‌ در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور توجه ویژه به دانش‌بنیان‌ها پررنگ شده است و سال آینده شامل حمایت‌های بیشتر، بازارسازی ها و توسعه اقتصاد برای دانش‌بنیان‌ها را شاهد خواهیم بود.

صنعت دانش بنیان روی مغزها و فکرها استوار است

وی درباره تاثیر پروژه های دانش‌بنیان بر اقتصاد کشور هم اظهار داشت: ارزش دانش از هر مورد دیگری بالاتر است چرا که بعضا محصولی داریم که یک واحد قیمت تمام شده آن است و ۱۰ واحد به فروش می‌رسد درواقع ۹ واحد آن قیمت مالکیت فکری و ارزش‌های فکری آن محصول است که این نشان از ارزش دانش دارد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور خاطرنشان کرد: صنعت دانش‌بنیان به جای آنکه روی سخت افزار، ساختمان و تجهیزات استوار باشد، بیشتر روی مغزها و فکرها استوار است که ارزش های بالایی ایجاد می کنند، بنابراین اگر بتوانیم هر چه سریع‌تر به سمت اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کنیم، قطعا مزه این اقتصاد، رفاه، آرامشی و تولید ثروتی که ایجاد می کند بر زندگی همه مردم اثر گذار خواهد بود.

ترکیب هوشمندسازی با همکاری بانک ها موجب اتفاقات جالب است

دهقانی فیروزآبادی درباره سرمایه‌گذاری بانک‌ها در حوزه دانش‌بنیان‌ها نیز گفت: اینکه بانکی به طور جدی پای کار باشد و بر روی حوزه‌ای پیشرو در دنیا متمرکز شود، بسیار مهم است؛ ترکیب هوشمند‌سازی با همکاری بانک‌ها، اتفاقات بسیار جالبی را می تواند رقم بزند.

وی افزود: ترکیب فناوری‌های گردشگری با فناوری‌های بانکداری و فناوری‌های هوشمندسازی ارزش افزودهای جذابی را ایجاد می‌کند بنابراین ورود بانک‌ها به صورت جدی و پیشرو و پیش قدم شدن در کارخانه‌های نوآوری می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.

باید با کشورهایی که اشتراکات فرهنگی داریم کار مشترک انجام دهیم

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور همچنین درباره همکاری با کشورهای دیگر به ویژه منطقه تصریح کرد: اقتصاد زمانی شکل می گیرد که بتوان با دنیا ارتباط برقرار کرد و این بدیهی و لازم است. اگرچه اقتصاد درون زا برای ما مهم است اما حتما باید بتوانیم با کشورهای دنیا کار کنیم صادرات و واردات داشته باشیم.

دهقانی فیروزآبادی با بیان این که کشور دارای شرایط خاص است، یادآور شد: تحریم های ظالمانه علیه ایران در حال اجرا است، بنابراین تا جایی که می‌توانیم باید از کشورهای دوست و کشورهایی که ارتباط فرهنگی و اشتراکات زبان داشته و سابقه کاری خوبی هم با آنها داریم برای کار مشترک استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم با چند کشور دوست و همراه، همکاری کنیم قطعا قدرتی خواهیم شد که بتوان اقتصاد بزرگ تری را رقم زد، می توان از منابع آنها استفاده کنیم و آنان هم می‌توانند از دانش‌های تولیدی ایران استفاده کنند، قطعا این همکاری‌ها ما را بزرگ تر و قوی‌تر می کند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا