کلثوم فاضل: کمترین نرخ بیکاری کشور در پاییز متعلق به خراسان رضوی است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: کمترین نرخ بیکاری در بین استانهای کشور بر اساس آمار منتشره طرح آمارگیری نیروی کار پاییز امسال، متعلق به خراسان رضوی است.

 به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از فارس، «کلثوم فاضل» در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس آمار منتشر شده طرح آمارگیری نیروی کار، نرخ بیکاری خراسان رضوی (جمعیت ۱۵ سال به بالا) در پاییز امسال ۴.۹ درصد بوده است، در حالیکه نرخ بیکاری استان در پاییز سال گذشته ۵.۳ بود، لذا این نرخ با چهار دهم درصد کاهش روبه رو بوده است.

وی بیان کرد: همچنین بر اساس این آمار نرخ مشارکت اقتصادی خراسان رضوی ۴۵ درصد اعلام شده که پنجمین استان کشور در بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی به شمار می رود.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان در پاییز امسال نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲.۳ درصد افزایش داشته است.

فاضل اظهار کرد: جامعه تحت پوشش نیروی کار مجموعه افرادی هستند که طبق تعریف، عضو خانوارهای معمولی ساکن یا گروهی در نقاط شهری یا روستایی کشور می باشند، لذا این طرح اعضای خانوارهای معمولی غیرساکن و اعضای خانوارهای موسسه ای را پوشش نمی دهد.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: هم اکنون ۹۲ مرکز کاریابی در این استان فعالیت دارند که از این تعداد ۵۳ مرکز در مشهد و ۳۹ مرکز در دیگر نقاط خراسان رضوی فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: بررسی‌های به عمل آمده طی سه سال گذشته نشان داد که ۳۰ درصد از افرادی که در خراسان رضوی جویای کار بوده اند، به مراکز کاریابی مراجعه کرده اند و البته لازم است که این مراکز به لحاظ صنفی تلاش بیشتری در جذب جویندگان کار داشته باشند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
فارس
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا