رضا اسدی فرد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان از مرز ۸۰۰۰ گذشت

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی اظهار کرد: تا امروز بیش از ۸۰۱۲ شرکت دانش‌بنیان تأیید شدند و در سال ۱۴۰۱ در افزایش تعداد شرکت‌ها رکوردشکنی داشتیم. ماهانه ۸۰۰ شرکت ارزیابی می‌شوند و زمان فرایند ارزیابی نیز کاهش زیادی داشته است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از تسنیم، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری از حدنصاب جدید شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت که تعداد این شرکت‌ها به 8 هزار شرکت رسیده است.

رضا اسدی‌فرد؛ رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری اظهار کرد: امروز از مرز 8 هزار شرکت دانش‌بنیان عبور کردیم و تا ساعت 12 امروز بیش از 8012 شرکت دانش‌بنیان تأیید شدند که این شرکت‌ها در سه دسته شرکت‌های مستعد دانش‌بنیان که یک‌هزار شرکت هستند، شرکت‌های دانش‌بنیان نوع 2 که غالباً شرکت‌های تولیدی هستند شش هزار شرکت هستند و نزدیک به یک‌هزار شرکت نیز از نوع یک هستند که از نظر سطح فناوری، سطح فناوری بالاتری دارند و جمعاً حدود 8 هزار شرکت را شامل می‌شوند.

اسدی‌فرد تصریح کرد: در ده‌ماهه اول سال 1401 نزدیک به 1.8 برابر سال 1400، شرکت‌های دانش‌بنیان اضافه شدند. در سال 1400 کلاً 750 شرکت به لیست دانش‌بنیان‌ها اضافه شده بود اما تا آخر دی‌ماه امسال 1370 شرکت به جمع شرکت‌های دانش‌بنیان اضافه شدند. با توجه به شعار سال، حجم ارزیابی‌های ما دو برابر شده است و استقبال بسیار خوبی از سوی شرکت‌ها شده است.

رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری تأکید کرد: در سال 1401 به‌نسبت سال‌های گذشته یک رکوردشکنی داشتیم و در ده‌ماهه اول 1401 بیش از سال‌های دیگر شاهد افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان بودیم.

وی گفت: از نظر تقاضاها بیش از دو برابر رشد داشتیم و در هر ماه نزدیک به 600 شرکت جدید و 200 شرکت را که در فرایند تمدید هستند ارزیابی می‌کنیم. ارزیابی دانش‌‌بنیان‌ها دو سال اعتبار دارد و بعد از آن شرکت‌ها دوباره باید ارزیابی شوند و جمعاً نزدیک به 800 ارزیابی درماه انجام می‌شود. هم‌زمان متوسط ارزیابی و هم حداکثر زمانی که یک شرکت در فرایند ارزیابی قرار می‌گیرد کاهش چشمگیری داشته است.

اسدی‌فرد خاطرنشان کرد: در سال 1400 متوسط زمان ارزیابی 100 روز بود و در زمان حاضر به کمتر از 50 روز رسیده است و در تلاش هستیم که متوسط زمان ارزیابی‌ها به یک ماه برسد. از نظر حداکثر مدت زمان قرار گرفتن شرکت‌ها در فرایند ارزیابی در سال گذشته شرکت‌هایی را داشتیم که نزدیک به 200 روز در این فرایند بودند اما در زمان حاضر تعداد شرکت‌هایی که بالای 70 روز در فرایند ارزیابی قرار داشته باشند بین 10 تا 15 شرکت است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
تسنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا