محمدعلی نوایی: ۵۰ هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی به سرمایه‌گذاران واگذار شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۵۰ هکتار زمین در قالب ۱۰۱ قرارداد در شهرک‌های استان به سرمایه‌گذاران واگذار شده که بیشترین آن مربوط به بجنورد است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «محمدعلی نوایی» اظهار کرد: ۱۰۱ فقره قرارداد به ارزش ریالی بیش از ۱۳۲ میلیارد تومان از ابتدای امسال تاکنون برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان بسته شده است.

وی تصریح کرد: زمینه فعالیت این واحدهای تولیدی در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، دانش‌بنیان‌ها، صنایع غذایی و لبنی، انواع صنایع شیمیایی و پلاستیک، صنایع دستی، فولاد و آلومینا است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی افزود: با بهره‌برداری از این واحدهای صنعتی برای هزار و ۸۴۵ نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی اظهار کرد: شهرک ها و نواحی صنعتی بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری و اجرای واحدهای تولیدی است و بخش زیادی از زیرساخت ها برای توسعه آماده شده است.

نوایی اضافه کرد: اکنون ۲۸۷ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان فعال و مابقی راکد که پیگیری برای راه‌اندازی واحدهای راکد در حال انجام است.

خراسان شمالی دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

در نواحی و شهرک‌های صنعتی این استان ۳۲۷ واحد صنعتی جواز بهره برداری دارند که میزان اشتغالزایی آن‌ها چهار هزار و ۹۱۱ نفر و میزان سرمایه‌گذاری در این واحدها هشت هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال گزارش شده است.

خراسان شمالی در شمال شرقی کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا