تشریح حمایت کارخانه هوشمندسازی از شرکت‌های فناور در ۷ حوزه

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدینو با اشاره به حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در ۷ حوزه گفت: شرکت‌هایی که در این کارخانه مستقر می‌شوند، یا ما با آنها وارد ایجاد شرکت جدید و سهامداری خواهیم شد و یا اگر محصولی داشته باشند، تا سقف یک میلیارد تومان به صورت گرنت به آنها اعطا می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، «امیرحسین بهروز» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بحث راه‌اندازی کارخانه هوشمندسازی از نیمه مرداد ماه سال جاری کلید خورد، افزود: اجرای آن با امضای تفاهم‌نامه ای با بانک و مجموعه معاونت علمی ریاست‌جمهوری آغاز شد، پیگیری‌ها برای استقرار شرکت‌ها و پذیرش این شرکت‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در سبد فناوری که ما تعریف کردیم، صرفا به دنبال شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه های مالی و بانکی و فین‌تک‌ها نرفتیم و دست خود را بازتر گذاشتیم؛ از این رو سبد فعالیت اولین کارخانه هوشمندسازی را متنوع دیدیم.

بهروز، حوزه‌های “انرژی”، “حمل و نقل”، “معدن”، “فین‌تک”، “کشاورزی”، “سلامت” و “کالاهای اساسی” را از زمینه‌های فناورانه ای دانست که اقدام به جذب شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در این کارخانه نوآوری می‌شود.

مدیر کارخانه هوشمندسازی و نوآوری خاطر نشان کرد: بر همین مبنا، تاکنون ۶ شرکت دانش‌بنیان در این کارخانه نوآوری مستقر شدند که بحث‌های مربوط به بازاریابی و مارکتینگ آنها انجام شده، ضمن آنکه گردش مالی این شرکت‌های جذب شده بین ۱۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی از جذب و استقرار دو شتابدهنده فعال در زمینه‌های هوش مصنوعی، هوشمندسازی و IOT در این کارخانه خبر داد و یادآور شد: علاوه بر آن یک رسانه خلاق در این کارخانه جذب شد تا بازوی رسانه‌ای این مجموعه باشد.

بهروز از ایجاد یک صندوق خطرپذیر (VC) فناوری نوظهور دیجیتال در این کارخانه نوآوری خبر داد و ایجاد انجمن شتابدهی ایران و استقرار نمایندگی از فن بازار ایران را از دیگر اقدامات اجرایی شده در این مجموعه ذکر کرد.

مدیر کارخانه هوشمندسازی خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی این کارخانه سعی شده است که کلیه الزامات راه‌اندازی یک اکوسیستم نوآوری را ایجاد کنیم تا شرکت‌ها به راحتی در این کارخانه مستقر شوند.

بهروز، مهمترین حمایت این مجموعه از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر را «بازارسازی» عنوان کرد و افزود: اکثر کارخانه‌های مستقر در کشور در زمینه ترویج و آموزش فعال هستند و تمرکز اصلی ما بر ایجاد بستر برای بازارسازی از طریق شرکت‌های بزرگی که بانک همکار، سهامدار ما است، بوده است. از این رو بسیاری از شرکت‌هایی که محصول دارند و در این کارخانه مستقر شدند، یا ما با آنها وارد ایجاد شرکت جدید و سهامداری خواهیم شد و یا اگر محصولی داشته باشند، تا سقف یک میلیارد تومان به صورت گرنت به آنها اعطا کنیم.

وی یادآور شد: این گرنت در راستای ساخت پروتوتایپ (نمونه اولیه) است و در صورتی که محصول تولیدی به سطح بالاتری در بازاریابی برسد، حمایت‌های ویژه دیگری از آنها خواهد شد.

بهروز با بیان اینکه اعتبارات مورد نیاز این کارخانه از سوی بانک همکار و معاونت علمی تامین می‌شود، گفت: در حال حاضر مبلغ گرنت اولیه‌ای در اختیار این کارخانه قرار گرفته است تا بتوانیم از شرکت‌ها حمایت کنیم.

وی هدف این کارخانه را مرجعیت در حوزه هوشمندسازی عنوان کرد و ادامه داد: این کارخانه خصوصی-دولتی است و در حال حاضر ۸۵۰۰ متر مربع فضا در اختیار این کارخانه قرار گرفته است و در صورتی که نیاز به فضای بیشتری باشد، فضای دیگری داریم که قرار است در اختیار این کارخانه قرار گیرد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا