۲ سال معافیت مالیاتی برای کسب‌وکار‌های فعال در سکو‌های داخلی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

عیسی زارع پور گفت: کسب و کار‌هایی که در سکو‌های داخلی فعالیت می‌کنند تا ۲ سال از معافیت مالیاتی برخوردار شده‌اند که این معافیت تا سقف ۲ میلیارد تومان در سراسر کشور ابلاغ شده است.

 به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا،  «عیسی زارع پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با همراهی احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی، طرح حمایت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال کشور را برای حمایت از کسب و کارهای فضای مجازی تدوین و به تصویب رساندند.

در این آیین نامه که در قالب ۱۴ ماده به تصویب رسیده است، حدود بیست نوع امکان و حمایت قانونی جدید برای سکوها و کسب و کارهای اینترنتی پیش بینی شد که در قالب تکالیفی برای دستگاه‌های مختلف در قالب این آیین نامه متبلور شده است. در این آیین نامه برای سکوهای کسب و کاری مشمول، تسهیلاتی همچون امکانات متنوع پرداخت، فراهم کردن زیرساخت‌های سخت افزاری، برخورداری از مزایای استقرار در پارک‌های علم و فناوری، تبلیغ در سازمان صدا و سیما و … پیش بینی شده است.

برخورداری از معافیت‌ها و تسهیلات مالیاتی، عدم نیاز به مجوز فعالیت، بسته های تبلیغاتی متنوع در پلتفرم‌های مشمول و سازمان صدا و سیما برای بازیابی شبکه مشتریان کسب و کارها، تسهیلات بانکی، امکان استفاده از اکانت افراد در سکوهای داخلی در اعتبارسنجی بانک‌ها و پذیرش آن به عنوان وثیقه بانکی و چندین امکان دیگر، از جمله تسهیلاتی است که برای کسب و کارهای فعال در سکوهای مشمول در نظر گرفته شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به خبرنگار آنا در مراسم رونمایی از ناوگان موتورهای برقی موزعین پست درباره نتایج طرح حمایت از کسب و کارهای دیجیتال بیان کرد: آیین نامه طرح حمایتی از کسب‌ و کارهای دیجیتال به تازگی و در دوماه اخیر تصویب شده است. اجرای آن زمان بر است. برای این منظور، کارگروهی مامور به اجرای آن شده‌اند. این کارگروه به صورت هفتگی جلساتی را برگزار می‌کنند و تکالیف دستگاه‌های اجرایی مختلف را در این آیین نامه پیگیری می‌کنند. امید داریم که این طرح حمایتی تبدیل به آورده برای کسب‌وکارها به خصوص در حوزه اقتصاد دیجیتال شود. در این میان، بحث معافیت مالیاتی ابلاغ شده است. کسب و کارهایی که در سکوهای داخلی فعالیت می‌کنند تا دو سال از معافیت مالیاتی برخوردار شده‌اند. این معافیت تا سقف دو میلیارد تومان در سراسر کشور ابلاغ شده است. باقی مواردی هم که در آیین نامه پیش بینی شده به مرور زمان اجرا خواهد شد. امیدواریم که شاهد توسعه کسب وکارهای اینترنتی بر بستر سکوهای داخلی باشیم.

در ادامه وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران درباره طرح پنجره خدمات ملی هوشمند بیان کرد: بیش از ۹۲ درصد از دستگاه‌های اجرایی به این پنجره متصل شدند. امید است که تا دهه فجر باقی افراد نیز خود را به این طرح برسانند. اتفاق بزرگی که در کشور افتاده این است که همه دستگاه‌های اجرایی خدمات خود را از طریق پنجره ملی خدمات ملی هوشمند ارائه می‌کنند. تا پایان سال ۵۰ درصد خدمات ارائه می‌شود و در سال آینده امید است شاهد ارائه ۱۰۰ درصدی خدمات همه دستگاه‌های اجرایی کشور از طریق این پنجره باشیم. دهه فجر هم فاز اول این طرح را افتتاح خواهیم کرد که اغلب دستگاه‌ها به آن پیوسته‌اند. امید است اقدام مهمی برای افزایش رفاه عمومی و کاهش مراجعات باشد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره برقی شدن موتور‌های شرکت ملی پست اظهار کرد: امروز آغاز یک حرکت مهم و بزرگ بود. نزدیک ۲ و نیم میلیون موتور سیکلت در تهران وجود دارد. در شرکت پست تهران ۱۲۰۰ موتور وجود دارد. ما امروز شاهد خدمت رسانی یک موتور سیکلت ایرانی و بومی، تولید شرکت‌های دانش بنیان داخلی بودیم که آلودگی صوتی و هوا ندارد و به محیط زیست آسیب نمی‌زند. استاندارد‌های لازم را هم دارد. به عنوان اولین ارگان دولتی به شکل گسترده از این تولید دانش بنیان استفاده می‌کنیم. امید است با برنامه ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد، شاهد ارائه این موتور سیکلت برقی به همه پستچی‌های کشور باشبم.

وزیر ارتباطات درباره انحصار اینترنت ثابت، عنوان کرد: نظر شورای رقابت نظری کارشناسانه نیست. در این راستا گروهی از افراد را در سازمان تنظیم مقررات مامور کرده‌ایم که پاسخ لازم را برای این مصوبه تهیه کنند. ما روی این مصوبه حتما اعتراض می‌کنیم، چون انحصاری وجود ندارد. با آغاز پروژه فیبر نوری کسب و کار‌ها که بیش از ۱۰ بازیگر دارد، انحصار معنایی ندارد. این مورد را حتما دنبال خواهیم کرد.

زارع پور درباره اختلالی که در چند روز گذشته برای اینترنت به وجود آمد، اظهار کرد: چهارشنبه و ۵ شنبه گذشته در مرکز تبادل ترافیک در تهران حدود دو ساعتی مشکلی داشتیم که با کمک همکاران مربوطه برطرف شد. مشکلی در این مرکز در حال حاضر وجود ندارد.

وزیر ارتباطات درباره قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور خاطرنشان کرد: ما مخالف قطع اینترنت در زمان کنکور بودیم. سازمان سنجش، اما این تقاضا را بار‌ها داشتند. با مخالفت وزارت ارتباطات این قطعی به حداقل ممکن رسید. تلاشمان این بود که اینترنت فقط در حوزه‌های کنکور قطع شود، ولی سیگنال‌های بیسیم محدوده و بی تی اس تا شعاع چند کیلومتری را پوشش می‌دهد، طبیعی است که فقط همان نقطه انتخاب شده ثقطع نشود. بابت مشکلی که برای مردم در زمان قطع اینترنت به وجود آمد، عذرخواهی می‌کنم. ما به سازمان سنجش اعلام کرده‌ایم، این آخرین باری بود که اینترنت به خاطر کنکور قطع می‌شود و برای دور بعدی در تیرماه به فکر راه‌های جایگیزین باشند. دیگر به هیچ وجه اینترنت را به خاطر کنکور قطع نمی‌کنیم.

وی درباره برنامه وزارت ارتباطات در خصوص برداشتن فیلترینگ از پلتفرم‌های بین‌المللی بیان کرد: کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه متولی فیلترینگ است. این کمیته ۱۲ عضو دارد که دولت هم تعدادی از این اعضا هستند. ما تلاشمان این است که محدودیت‌هایی که قابل برداشتن هستند را دنبال کنیم تا برطرف شوند. در یکی دو روز آینده خبر‌های خوشی در این باره خواهیم شنید. اما پلتفرم‌های واتساپ و اینستاگرام که با مصوبه نهاد‌های امنتینی فیلتر شدند مشمول این اتفاق نیستند.

زارع پور درباره ارائه اینترنت با سرعت بالا و با کیفیت به شرکت‌ها و برنامه نویس‌ها خاطرنشان کرد: اولویت ما در واگذاری و پوشش فیبر‌های نوری شرکت‌های دانش‌بنیان هستند. ما ابزار‌هایی فراهم کردیم که سایت‌های تحریمی به برنامه نویس‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان خدمت ارائه کنند. در روز‌های آینده آن را معرفی خواهیم کرد؛ مثل کاری که برای گیمر‌ها انجام دادیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا