شناسایی ۴۳۸ شرکت دانش‌بنیان در حوزه محیط زیست

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: حدود ۴۳۸ شرکت دانش‌بنیان در حوزه محیط زیست شناسایی شده است که خواستار مشارکت آن‌ها در مباحث زیست محیطی هستیم.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «نور الله مرادی»، روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح خانه‌های محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه سازمان در حوزه دانش‌بنیان ضعیف عمل کرده است، افزود: بعد از نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب سازمان برای اولین بار خرداد امسال دبیرخانه شرکت‌های دانش‌بنیان را تاسیس کرد.

این مسوول با تاکید بر اینکه برای هویت بخشی به شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه محیط زیست اولین همایش نیز در سال جاری برگزار شد، گفت: حدود ۲۳۰ شرکت در این همایش شرکت کردند و هم اکنون دبیرخانه آن در سازمان حفاظت محیط زیست فعال است.

وی اظهار داشت: یکی از راه‌های موفقیت خانه‌های محیط زیست بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان است که صندوق ملی محیط زیست و مباحث حوزه‌های پژوهشی سازمان درخدمت آنها است.

مرادی با تاکید بر اینکه رییس سازمان محیط زیست کشور بر همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید دارد، افزود: این سازمان تلاش دارد فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را تسهیل کند و در این خصوص از هیچ کمکی دریغ نمی کند.

این مسوول با تاکید بر اینکه ادارات استانی نیز بصورت جدی پای کار و یاریگر شرکت‌های دانش‌بنیان باشند، گفت: درب ادارات حفاظت محیط زیست به روی شرکت دانش‌بنیان باز است.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات انجام گرفته سازمان، در سال گذشته یافتن مخاطب جدید و به روز کردن آموزش‌های محیط زیستی است، گفت: هر شهروندی می تواند تولید کننده مباحث محیط زیستی و رسانه ای باشد و تلاش شد تا ظرفیت‌های مردمی این مهم عملیاتی شده تا به اهداف مورد نظر برسیم.

این مسوول با بیان اینکه حوزه محیط زیست رسانه محور است که با کمک آن می توان به مردم سازی و کمک به این بخش امیدوار بود، و ۲ عنصر مهم مردم و رسانه‌ها در تحقق اهداف این حوزه نقش اثر گذاری دارند.

خانه‌های محیط زیست در روستاها توسعه می‌یابد

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان محیط زیست نیز گفت: در زمان حاضر ۳۷ هزار روستا در کشور وجود دارد که با راه‌اندازی ۱۴۰۱ خانه محیط زیست در روستاها، مراکز استانی و شهرستانی تا پایان سال سه درصد روستاها صاحب این خانه می‌شوند.

سید ابوالقاسم موسوی افزود: این عدد بزرگی نیست و تلاش داریم، در حوزه مدیریتی روستا، محله و شهر تمامی ملاحظات محیط زیستی، آموزش مردمی، مطالبه‌گری و کسب مهارت و مشارکت‌ها شکل بگیرد.

موسوی افزود: با ایجاد این خانه ها در روستاها برای رفع چالش‌های محیط زیستی روستاییان، با همکاری دهیاری، مسوولان محلی، کارشناسان و مسوول امور توسعه محیط زیست تصمیمات از پایین به بالا گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولویت ایجاد این خانه‌ها، برای جوامع محلی و حاشیه‌ای مد نظر قرار گرفته است، گفت: با توجه به استقبال و نیاز مردم به محیط زیست می‌توان به پایداری این خانه‌ها امیدوار بود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا