ایجاد ۱۶ هزار فرصت شغلی در استان اردبیل

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از ایجاد ۱۶ هزار فرصت شغلی جدید در این استان طی سال جاری با پرداخت ۶۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «بهروز رحیم‌زاده»، میزان تعهد ایجاد اشتغال استان اردبیل در قبال پرداخت تسهیلات بانکی در سال جاری را ۲۳ هزار و ۷۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: در این بخش ۲۰ دستگاه اداری تعهد ایجاد اشتغال دارند و همه آنها اجرای تعهد اشتغال خود را در سامانه مربوطه ثبت می‌کنند.

وی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل را دبیرخانه کارگروه و تعهدات ایجاد اشتغال استان ذکر کرد و افزود: ایجاد ۱۶ هزار زمینه اشتغال در سطح استان توسط این ۲۰ دستگاه اداری اعلام و در سامانه مربوطه ثبت شده و همه این موارد ایجاد اشتغال به صورت مرتب پایش و صحت سنجی می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: امسال در بخش ایجاد مشاغل خانگی هم ۸۹۵ میلیارد ریال تسهیلات قابل پرداخت به متقاضیان این استان ابلاغ شده که در این بخش، بیش از یک هزار و ۳۱۶ میلیارد ریال طرح با ۲ هزار و ۳۰۰ نفر متقاضی به بانک‌ها معرفی شده و تاکنون ۶۶۰ میلیارد ریال از این تسهیلات به یکهزار و ۲۵۵ نفر پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: استان اردبیل از نظر جذب میزان تسهیلات مشاغل خانگی با جذب ۷۲.۵ درصد از اعتبار اختصاصی، در رتبه دوم کشوری قرار گرفته است.

رحیم زاده همچنین از پرداخت ۴۱۱ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان بند الف تبصره ۱۸ معرفی شده از سه دستگاه ورزش و جوانان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی و نیز فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال جاری خبر داد و گفت: استان اردبیل با جذب و پرداخت ۱۳۰ درصدی این تسهیلات، در جایگاه ممتاز کشوری قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت یکهزار و ۹۸۸ شرکت تعاونی با ۱۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر عضو در استان اردبیل اظهار کرد: یک هزار و ۱۱۵ مورد از این شرکت‌ها جزو تعاونی‌های تولیدی و ۳۶۰ مورد نیز به صورت شرکت تعاونی توزیعی مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان این که ۱۷ درصد فرصت‌های شغلی این استان متعلق به بخش تعاونی است، گفت: هم اکنون ۱۷ هزار نفر در این شرکت‌های تعاونی مشغول به کار هستند و شهرستان اردبیل با ۵۹۱ شرکت تعاونی، بیشترین تعداد شرکت‌های تعاونی استان و شهرستان نیر هم با ۸۰ مورد تعاونی کمترین تعاونی ثبت شده استان را دارد.

وی همچنین از بررسی صلاحیت فعالیت ۷۴ شرکت خدماتی توسط اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل خبر داد و افزود: صلاحیت فنی و حرفه‌‎ای ۶۹ مورد آنها تایید شده و صلاحیت پنج مورد از این شرکت‌ها نیز که دارای مشکلاتی بوده، مورد تایید قرار نگرفته است.

رحیم‌زاده تاکید کرد: با نظارت انجام شده، امکان سوء استفاده این شرکت‌های خدماتی به شدت پایین آمده و حقوق کارکنان آنها بر اساس طرح طبقه بندی مشاغل شرکت های خدماتی محاسبه و پرداخت می شود.

وی توسعه سه جانبه گرایی یعنی مدیریت مطالبات کارگری و کارفرمایی و ایجاد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی را از مهمترین اهداف کاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ذکر کرد و ادامه داد: در این زمینه تاکنون ۲۷۴ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان اردبیل شکل گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل همچنین تعداد افراد تحت پوشش بیمه اجباری مشاغل قانون کار در این استان را ۱۱۶ هزار نفر اعلام کرد و گفت: شمار افراد مشمول بیمه اجباری مشاغل در استان اردبیل با احتساب افراد تحت پوشش بیش از ۶۰۷ هزار نفر است.

وی همچنین از برگزاری ۷۰ مورد مسابقه برای مردان و ۲۱ مورد مسابقه برای بانوان مشمول مشاغل کارگری در استان اردبیل طی سال جاری خبر داد و افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل امسال چهار جشنواره و ۲ مسابقه ورزشی کشوری برگزار کرده و ۹۴ نفر از ورزشکاران عضو مجموعه‌های ورزشی کارگری و کارفرمایی این استان به مسابقات کشوری اعزام شده‌اند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا