برپایی نمایشگاه کسب و کار دانش‌بنیان در گیلان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس سازمان صمت گیلان گفت: نمایشگاه خدمات کسب و کار با رویکرد دانش‌بنیان در گیلان با حضور ۱۰۳ غرفه متشکل از نخبگان و مخترعین و خدمات دهندگان و مشاورین حرفه‌ای کارآفرینی برپا شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از مهر،  «تیمور پورحیدری» بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه خدمات کسب و کار با رویکرد دانش‌بنیان در گیلان، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری هوشمندانه سال توسط مقام معظم رهبری، مبنی بر تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی؛ با استفاده از تمام ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی اقدام به انعقاد تفاهم نامه با پارک علم و فناوری و دانشگاه گیلان و دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان برای جهت دهی فضای صنعتی به سمت دانش‌بنیان کردیم.

وی از تشکیل اداره کل ستاد ویژه دانش‌بنیان در گیلان خبر داد و افزود: سه شنبه‌های دانش بنیانی با حضور جمعی از صنعتگران و معدن کاران با هدف افزایش آگاهی صنعتگران از مزایای تکنولوژی نوین و فناورانه تشکیل می‌شود.

رئیس صمت گیلان با بیان اینکه بیش از ۱۴۷ واحد صنعتی موفق به اخذ مجوز تحقیق و توسعه(R&D) برای ورود به عرصه دانش بنیان صنعتی شدند، گفت: در این راستا با همراهی مرکز آموزش بازرگانی اقدام به برگزاری نمایشگاه استارتاپی در خصوص گفتگوی فناورانه تک تاک کردیم تا افکار را به سمت امور فناورانه سوق دهیم.

پورحیدری، هدف از برگزاری نمایشگاه را ایجاد یک اکوسیستم و فضای مطلوب کارآفرینی مبتنی بر فناوری‌های نوین در سطح استان برشمرد و بیان کرد: جلوگیری از سردرگمی سرمایه‌گذاران و ارائه طرح، نشان دادن راه و رسم ایجاد شغل و توسعه کسب و کار و بسته‌های پیشنهادی به علاقمندان و کارآفرینان عرصه تولید و تجارت و آگاه سازی عموم مردم از خدمات متعدد و روند حوزه کسب و کار و صدور مجوزهای کسب و کار از اهداف دیگر این نمایشگاه است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه خدمات کسب و کار با رویکرد دانش‌بنیان در گیلان با حضور ۱۰۳ غرفه متشکل از نخبگان و مخترعین و خدمات دهندگان و مشاورین حرفه‌ای کارآفرینی و برخی از نهادهای خدمت رسان و همچنین واحدهای فناور در عرصه تولید و تجارت تشکیل شده است، افزود: این نمایشگاه از تاریخ ۲۱ دی ماه تا ۲۳ دی ماه به مدت ۳ روز برگزار و در معرض بازدید علاقمندان به توسعه اقتصادی استان است.

رئیس سازمان صمت گیلان از صدور ۱۲۷ جواز تأسیس بی نام در این استان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد جواز تأسیس به عنوان یک بسته سرمایه گذاری صنعتی مناسب استان و مطالعه و امکان سنجی شده آماده تحویل به سرمایه گذار شده است…

پورحیدری ادامه داد: برای بهره‌مندی از منابع و ظرفیت‌های معدنی در دو مرحله اقدام به برگزاری مزایده معدن برای ۱۰۰ محدوده معدنی کردیم که سرمایه‌گذاران دارای صلاحیت فنی و تخصصی را جذب شدند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
مهر
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا