اعلام آمادگی دانشگاه کوت از ایجاد شعبه پارک فناوری دانشگاه تهران در عراق

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس دانشگاه کوت عراق برای حمایت از راه‌اندازی شعبه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در کشور عراق اعلام آمادگی کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، «دکتر علی اسدی»، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در دیدار با دکتر «طالب الموسوی»، رئیس دانشگاه کوت عراق که در محل پارک علم و فناوری برگزار شد، با یادآوری اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران قدیمی‌ترین و بزرگترین پارک دانشگاهی کشور است، گفت: برنامه‌ها و فعالیت‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران طیف گسترده‌ای از حوزه‌های تخصصی را پوشش می‌دهد و این مجموعه، یک پارک علم و فناوری تک تخصصی نیست.

وی با اشاره به سیاست دانشگاه تهران مبنی بر توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی با عراق، خاطرنشان کرد: این همکاری‌ها محدود به افزایش جذب دانشجو از کشور عراق و ایجاد زمینه برای فرصت‌های مطالعاتی اساتید نمی‌شود، بلکه یکی از مهمترین عرصه‌ها برای گسترش همکاری‌ها، ناظر بر همکاری‌های فناورانه و دانش‌بنیان است که انتقال تجربه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به دانشگاه‌های عراق و همچنین راه‌اندازی شعبه پارک در این کشور و یا ایجاد پارک مشترک می‌تواند گامی مهم و تسهیل‌کننده برای توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه فناوری باشد.

دکتر ایرج‌اله دادی، معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز به موضوع نحوه همکاری میان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و دانشگاه کوت عراق پرداخت و گفت: این همکاری می‌تواند به شیوه‌های مختلف از جمله ایجاد یک پارک علم و فناوری مشترک، راه‌اندازی یک پارک علم و فناوری اختصاصی برای دانشگاه کوت عراق و … صورت گیرد.

وی افزود: در راه‌اندازی یک پارک علم و فناوری، موضوع بسیار مهم فرایند جذب، استقرار و ارزیابی شرکت‌ها است که این کار تخصصی باید با دقت انجام شود تا بتوان شرکت‌های فناور و نوآور واقعی را ارزیابی و جذب کرد. همچنین در زمینه نیروی انسانی ماهر نیز می‌توانیم کمک کنیم.

دکتر علیرضا نورپور، رئیس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران نیز در این نشست با معرفی این دانشکده، به تشریح روند حرکت ایران در زمینه گرایش به بهره‌برداری بیشتر از انرژی‌های تجدیدپذیر پرداخت و گفت: در حوزه انرژی‌های خورشیدی تجربه‌های خوبی به دست آورده و تاکنون ۵۰۰ نیروگاه کوچک خورشیدی را در نقاط مختلف کشور ایران برای تولید الکتریسته ایجاد کرده‌ایم.

در ادامه، دکتر طالب الموسوی رئیس دانشگاه کوت عراق از چند شرکت دانش‌بنیان مستقر در در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بازدید کرد و با دستاوردهای این شرکت‌ها آشنا شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، هفته آینده هیأتی از دانشگاه تهران با حضور دکتر علی اسدی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از دانشگاه‌های عراق بازدید خواهند کرد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا