اعلام شرایط جذب شرکت‌های فناور برای استقرار در پردیس بیوتکنولوژی پژوهشگاه ژنتیک

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با اشاره به برنامه‌ریزی این پژوهشگاه برای راه‌اندازی پردیس فناوری در حوزه‌های بیوتکنولوژی، گفت: شرکت‌های مستقر در این پردیس باید توانایی لازم برای رفع نیازهای ملی و کلان کشور در حوزه‌های مرتبط را داشته باشند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، دکتر محمدجواد محمدی، با بیان اینکه ایجاد قطب‌ها با توجه به ظرفیت‌های آموزش عالی صورت می‌گیرد، افزود: دولت به این ظرفیت‌ها توجه دارد که آیا ظرفیت لازم را برای ایجاد پردیس‌های فناوری از لحاظ منابع انسانی و تجهیزات و علمی دارند یا خیر و خوشبختانه پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک این ظرفیت را دارد.

وی پردیس راه‌اندازی شده در این پژوهشگاه را در حوزه‌های زیست ژنتیک، مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی دانست و اظهار کرد: پردیس محلی برای تجمیع شرکت‌های دانش‌بنیان است و ما با تعریف چارچوب‌هایی تعیین می‌کنیم که چه شرکت‌هایی در داخل این پردیس مستقر شوند و بر این اساس از شرکت‌ها دعوت می‌کنیم تا در این فضا، استقرار یابند؛ ولی بنا نداریم که شرکت‌ها چه محصولی را به تولید برسانند، ولی استانداردها را به گونه‌ای تعریف کرده‌ایم که شرکت‌هایی که توانایی تولید محصولات مورد نیاز کشور را دارند، جذب پردیس فناوری پژوهشگاه شوند.

محمدی، اولویت این پژوهشگاه را پاسخگویی به نیازهای ملی و کلان کشور دانست و یادآور شد: بر این اساس استانداردهایی که برای این پردیس تعریف شده است، بر اساس این اولویت است و شرکت‌های فعال در حوزه بیوتکنولوژی می‌توانند در پردیس مستقر شوند که توانایی فروش بالایی داشته باشند.

رییس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، خاطر نشان کرد: فروش بالا نشان‌دهنده نیاز کشور است و اگر شرکتی نتواند در این رقابت برنده شوند، نمی‌تواند در این پردیس ماندگار باشد.

وی قابلیت صادراتی را از دیگر شرایط جذب شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه بیوتکنولوژی در پردیس فناوری این پژوهشگاه نام برد و افزود: به شرکت‌های متقاضی استقرار در این پردیس در یک تا دو سال اول تنفس داده می‌شود تا به رشد قابل قبولی برسند، به گونه‌ای که به بازارهای ملی و بین‌المللی دسترسی یابند.

محمدی با تاکید بر اینکه مرکز رشد این پژوهشگاه به شرکت‌های مستقر در پردیس فناوری، خدمات لازم را ارائه خواهد کرد، اضافه کرد: از این رو یکی از الزامات ما این است که شرکت‌ها بتوانند تولیدات در سطح بین‌المللی داشته باشند و ما شرکت‌های متقاضی را به این سمت سوق می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در مرکز رشد این پژوهشگاه حدود ۳۰ شرکت مستقر شده‌ است، گفت: یکی از شرکت‌ها موفق به تولید کیت‌های دامپزشکی شده و این محصول در حال طی کردن مراحل ایزو به منظور دریافت مجوزهای لازم از سازمان دامپزشکی است و با فعالیت این شرکت قادر به تولید کیت‌های پزشکی، دامپزشکی و بیوشیمی خواهیم بود.

محمدی با بیان اینکه محصولات این شرکت پیش‌خرید می‌شود، تاکید کرد: ما درصدد هستیم که شرکت‌های مستقر در این پژوهشگاه به این استاندارد برسند که قبل از تولید محصول، مشتری داشته باشند. ما تمایل داریم که اعضای هیات علمی پژوهشگاه تنها مقاله‌نویس نباشند، بلکه اساتیدی تربیت شوند که به سمت رفع نیازهای کشور حرکت کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا