درباره اجرای طرح «کار و آموزش پایدار» برای مهارت‌محور کردن دروس دانشگاه شریف

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: این دانشگاه مهارت‌محور شدن دروس دانشگاهی را در کانون توجه قرار داده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، «دکتر رسول جلیلی»، درباره مهارت‌محور شدن دروس دانشگاهی گفت: دانشگاه صنعتی‌شریف، طرح‌هایی را برای مهارت‌محور شدن دروس دانشگاهی درنظر گرفته است. طرح “کار و آموزش پایدار”، یکی از این طرح‌ها است. براساس طرح کار و آموزش پایدار، مقطع کارشناسی را به یک دوره پنج ساله تبدیل می‌کنیم و دانشجو را در دو نیمسال تحصیلی به بخش صنعت ‌می‌فرستیم. به این ترتیب، دانشجویان با صنعت، محیط کار، ماهیت کار و کار تیمی آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی، علاوه بر اینکه مهارت زندگی کاری به دانشجویان آموزش داده می‌شود، آنها مهارت فنی را هم فرامی‌گیرند. 

این استاد دانشگاه ادامه داد: اجرای این طرح در دانشگاهی همچون صنعتی‌شریف نسبت به اینکه دو تیپ دانشجو داشته باشیم، تاثیرگذاری بیشتری دارد. منظور از ۲ تیپ دانشجو این است، گروهی از دانشجویان “آموزش و پژوهش محور” و گروهی “مهارت‌محور” باشند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه “آموزش”، “پژوهش” و “مهارت” در کانون توجه دانشگاه صنعتی‌شریف قرار گرفته است، تصریح کرد: این مولفه‌ها باید با یکدیگر ترکیب شوند و در اختیار دانشجویان قرار گیرد. 

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا